تفاهم نامه‌ای بین بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار گیلان امضا شد

داوطلب از تفاهم‌نامه همکاری مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در راستای همکاری‌های مشترک در پارک موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در راستای تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های فرهنگی کشور منعقد شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمدرضا داوطلب_ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در راستای همکاری‌های مشترک در پارک موزه دفاع مقدس امروز(دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت) در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان منعقد شد گفت: این تفاهم؛ با استعانت از پروردگار متعال و در راستای تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مبنی بر هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های فرهنگی کشور و تاکید ایشان بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های نهفته در هشت سال دفاع مقدس تحت عنوان «گنجی بی پایان» منعقد شده است.  

وی گفت: در این تفاهم‌نامه با توجه به نقش حیاتی موزه‌ها در جوامع بشری، که نقشی بدیع، ماندگار و مروج ناب‌ترین پدیده‌های فرهنگی می‌باشد به عنوان یک رسانه ماندگار نام برده می‌شود.

داوطلب تصریح کرد: گنجینه شهدا و ایثارگران هم به دلیل برخورداری از آثار و اسناد شهدا حکم رسانه‌های قدسی را داشته و وظیفه همگانی است که برای معرفی شهدا به نسل‌های آینده به طور شایسته گام برداریم و امانت دار خاندان معزز شهدا و ایثارگران باشیم.  

وی همچنین موضوع این تفاهم‌نامه را، انتقال آثار موزه‌ای شهدای استان گیلان در سه مرحله برابر ظرفیت موجود در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست.

داوطلب افزود: این تفاهم‌نامه سه سال دارای اعتبار می باشد و طرف اول، متعهد به انتقال آثار شهدا بر اساس ظرفیت موجود در صورت آماده بودن زیر ساخت موزه، مدیریت فضای فرهنگی موزه شهدا و تبیین و معرفی مفاهیم و معارف عمیق فرهنگ ایثار و شهادت (با حفظ حاکمیت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان) و نیز برگزاری مراسم مختلف فرهنگی و هنری شامل اعزام پیام آوران ایثار، روایت گری، برگزاری مراسمات حسینه‌های شاهد منتخب استان، گردهمایی نویسندگان در حوزه ایثار و شهادت در مرکز موزه شهدا با هماهنگی بنیاد حفظ آثار از سوی بنیاد شهید، می باشد.
 
داوطلب در ادامه تعهدات طرف دوم را، آماده سازی شرایط و فضای کلی موزه با بهره‌گیری از ابزارها و شیوه‌های هنری به منظور القا حس حضور در موزه شهدای هشت سال دفاع مقدس به بازدید کنندگان، ضرورت اهتمام جدی نسبت به حفظ و نگه داری آثار فیزیکی شهدا و ایثارگران، بهره‌گیری از ابزارها و فن آوری‌های هنری نوین شامل فیلم، عکس و غیره... از طریق به نمایش گذاردن آثار باقیمانده از جنگ تحمیلی با تهیه و تامین مواد و کالای مورد نیاز، عنوان کرد.  

وی گفت: طرف دوم این قرار داد همچنین متعهد است با بهره‌گیری از اینترنت و فضای مجازی در راستای رسالت هدف و ماموریت موزه شهدا و استفاده از توان مشارکت نهادها و سازمان های لشکری، کشوری و مردمی،      حفظ و نگه داری آثار موزه‌ای شهدا به شیوه‌های نوین موزه داری، تهیه امکانات جهت ضدعفونی و مرمت آثار موزه‌ای شهدا به صورت دوره‌ای و تامین نیروی انسانی لازم جهت حفاظت و حراست از موزه اقدام نماید.  

داوطلب اذعان کرد: این تفاهم نامه در ۴ ماده و ۱۰ بند در دو نسخه که هر یک حکم واحد دارد، تنظیم و امروز به امضای طرفین رسیده و از این تاریخ لازم الاجرا است.

تفاهم نامه‌ای بین بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار گیلان امضا شد

تفاهم نامه‌ای بین بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار گیلان امضا شد

تفاهم نامه‌ای بین بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار گیلان امضا شد

کد خبر 1763260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha