ارادت اهل سنت به ویژه ترکمن‌ها به اهل‌بیت(ع)

آخوند آق گفت: ارادت اهل سنت به ویژه ترکمن ها به اهل بیت (ع) یک امر بسیار واضح و پذیرفته شده ای است که نیازی به ارائه مطلب و مستندات نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آخوند خواجه نور آق با تبریک دهه کرامت گفت: ارادت اهل سنت به ویژه ترکمن ها به اهل بیت (ع) یک امر بسیار واضح و پذیرفته شده ای است که نیازی به ارائه مطلب و مستندات نیست.

امام جماعت روستای مرزی کلیجه بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در خصوص زیارت اهل قبور در بین تمام فرق اسلامی، افزود: زیارت اهل قبور امر پسندیده و نیکویی است.

وی ادامه داد: از نبی اکرم (ص) روایت شده «کنت نهیتکم عن زیاره القبور الی فزوروها»، پیامبر (ص) فرموده است؛ من قبلا شما را از زیارت قبور نهی می کردم ولی از امروز به بعد شما زیارت را انجام بدهید و این چنین است که نبی اکرم (ص) ما را به زیارت اهل قبور تشویق می فرمایند.

آخوند آق ادامه داد: از صدر اسلام تاکنون در تمام خطبه های نمازهای جمعه و عیدین از اهل بیت (ع) و نام آن بزرگواران به نیکی یاد می شود.

وی با بیان اینکه، الحسن و الحسین سیدا شباب اهل الجنه هستند، افزود: سرور جوانان بهشت همیشه ایام به عنوان یک الگو برای جوانان ارائه می شود و نام های حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) زیاد بیان می شود.

مبلغ تقریبی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به وجود نام های زیاد از اهل بیت (ع) در بین ترکمن ها، گفت: اهل سنت و به خصوص ترکمن ها با نام گذاری فرزندان خود به نام ائمه فرزندان خود را با نام اهل بیت (ع) مزین می کنند و نام هایی همچون علی، رضا، علی رضا، محمد رضا، و ... زیاد داریم.

وی اظهارداشت: در روستای دور افتاده ای مثل روستای ما، شخصی به نام علیرضا داریم که حافظ کل قرآن است. پس می توان گفت که محبت به اهل بیت (ع) امر بسیار پذیرفته شده ای است و نیاز به ارائه دلیل و مدرک نیست.

آخوند آق گفت: الحمدالله ایران اسلامی نیز از وجود و قدوم ائمه خالی نبوده و این نعمت بسیار بزرگی است که قبور ائمه در ایران وجود دارد و مورد زیارت و تکریم همه دوستداران و شایسته شکرگذاری است.

وی با بیان اینکه مردمان ترکمن پیر و جوان همه ساله به زیارت امام رضا (ع) می روند، خاطرنشان کرد: من از دوران کودکی خاطرم است که پدرم که حدود ۹۰ سال در خدمت مردم بوده و فرد شناخته شده ای در منطقه بود عکس قاب شده ای از حرم مطهر امام رضا (ع) داشتیم. یعنی پدرم از ۵۰ یا ۷۰ سال قبل این عکسها را نگه داشته و هنوزم در خانه هایمان وجود دارد. آنها می خواستند با این کارشان محبت به اهل بیت را در قلوب خود جای بیاندازند.

مبلغ تقریبی شهرستان گنبدکاووس گفت: این اقدام در عمل به حدیث رسول اکرم (ص) که می فرمایند، «ادبوا اولادکم علی ثلاث خصال» یعنی فرزندان خود را با احترام گذاشتن و محبت به سه چیز تربیت و بزرگ کنید.

وی با تاکید بر اینکه محبت داشتن به پیامبر (ص) را از کودکی آموزش دهیم، افزود: وظیفه والدین است که محبت به اهل بیت آن حضرت را از کودکی در قلب فرزندان بگنجانند و تلاوت قرآن را بیاموزند.

کد خبر 1763289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha