اجرای طرح هر خانواده روستایی حامی یک فرزند یتیم در نیشابور

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی ره خراسان  رضوی گفت: طرح «هر خانواده روستایی حامی یک فرزند ایتام و محسنین» در روستای فوشنجان نیشابور اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید مصطفی موسوی ازغندی در همایش طرح «هر خانواده روستایی حامی ایتام و محسنین» در روستای فوشنجان نیشابور با بیان اینکه یکی از سیاست های کمیته امداد افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین است، بیان کرد: در این راستا برای اولین بار در کشور طرح "هر خانواده روستایی حامی ایتام و محسنین" در روستای فوشنجان نیشابور برگزار شد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی گفت: به فضل الهی بیش از دو سال است که خیرین استان در سطح کشور پیشتاز هستند به طوری که سال گذشته حدود  ۲۰۰ هزار حامی طرح اکرام مبلغ ۲۷۵ میلیارد تومان  به حساب بیش از ۴۹ هزار فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت در استان به صورت مستقیم واریز کرده اند.

وی افزود: دومین هدف ما در حوزه اکرام افزایش سرانه فرزندان است، اکنون در حوزه ایتام سرانه دریافتی هر یتیم بیش از ۷۸۰ هزار تومان و محسنین ۳۳۰ هزار تومان می باشد که با همت بالای خیرین و نیکوکاران این رقم تا مبلغ یک میلیون تومان می خواهیم افزایش دهیم.

کاهش سن حامیان

موسوی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف کمیته امداد، کاهش سن حامیان می باشد، گفت: با پیگیری های ما این هدف محقق شده ، سن حامیان کمیته امداد در دو سال قبل حدود ۵۱ سال بوده و امروز این عدد به ۳۹ سال کاهش پیدا کرده.و این نشان می دهد در حوزه اکرام اتفاقات خوبی رخ می دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۵ هزار دانش آموز حامی فرزندان یتیم و محسنین هستند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی گفت: برنامه بعدی ما استفاده از ظرفیت معنوی خانواده حامیان و نیکوکاران در راستای توانمند سازی خانواده های ایتام و محسنین در بخش های مختلف توانمندی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی، درمان، مسکن و ... است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این نهاد در راستای جذب حامیان ایتام و محسنین، بیان کرد: همه مناطق، مساجد، روستاها، مدارس و ادارات و ... حامی فرزندان ایتام و محسنین شوند که برای اولین بار این‌ اتفاق توسط روستائیان عزیز فوشنجان نیشابور رقم زده شد.

موسوی در پایان گفت: ما نیازمند حمایت های شما به عنوان پشتوانه ما در خدمت به نیازمندان در راستای توانمندسازی خانواده ها هستیم.

مشارکت ۳۰۰ خانواده روستای فوشنجان درحمایت از ایتام

ذبیح الله حاجتمند، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیشابور نیز در این خصوص گفت: برای اولین بار در کشور طرح هر خانواده روستایی یک حامی، با مشارکت ۳۰۰ خانواده روستای فوشنجان انجام شد و این طرح تا حامی شدن همه اهالی روستا ادامه دارد.

وی افزود: در قالب این طرح‌ هر خانواده روستایی به عنوان حامی می‌توانند  با واریز مبالغی به صورت ماهیانه در رفع نیازهای کودکان یتیم، محسنین و خانواده‌هایشان مشارکت نمایند.

وی تصریح کرد: گسترش فرهنگ کمک به نیازمندان، یاری رساندن به فرزندان یتیم و غیریتیم نیازمند، بهبود وضعیت تحصیلی و درمانی آن‌ها و همچنین ایجاد شبکه ای از مردم، خیرین و نیکوکاران برای رسیدگی به امور نیازمندان از جمله اهداف ما از اجرای طرح هر خانواده روستایی یک حامی است. در این طرح همه‌ی کمک‌های مالی مستقیماً به حساب خود یتیم و محسنین واریز می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 1763353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha