خراسان جنوبی بیشترین خادمیار رضوی را در کشور دارد

ابراهیمی با اشاره به جذب و فعالیت ۵ هزار خادمیار و یاور رضوی در سطح خراسان جنوبی، گفت: این استان نسبت به جمعیتش، بیشترین تعداد خادمیار را در سطح کشور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی ابراهیمی امروز (۲۵ اردیبهشت) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: شبکه خادمیاری رضوی از سال ۹۵ در کشور شکل گرفت و امروز ظرفیت عظیمی در سطح ایران به وجود آمده است.

وی افزود: شبکه خادمیاری در خراسان جنوبی نیز شکل گرفته است و اکنون متشکل از مدیریت کانون‌های خدمت رضوی در استان، کانون‌های تخصصی و موضوعی استانی، مدیریت کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان‌ها است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان‌ جنوبی با اشاره به جذب و فعالیت ۵ هزار خادمیار و یاور رضوی در سطح استان، تصریح کرد: این استان نسبت به جمعیتش، بیشترین تعداد خادمیار را در سطح کشور دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه کانون‌های خدمت رضوی در ۲۰ عرصه خدمتی انجام وظیفه می‌کنند، افزود: اساس کار آستان قدس رضوی و خادمین، ترویج معارف اسلامی و سیره عملی و علمی امام رضا(ع) و فرهنگ زیارت در بین مردم است.

وی با اشاره به اینکه ارائه مشاور و ترویج فرهنگ وقف و نذر و مشارکت مردمی و انجام خدمات مومنانه از دیگر وظایف کانون‌های خدمت رضوی است، عنوان کرد: امام محور وحدت، محیت و امید است و یکی از وظایف ما امیدبخشی در جامعه می‌باشد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان‌ جنوبی در ادامه توانمندسازی خادمیاران و خدمت‌گیرندگان را از یگر وظایف کانون‌های خدمت رضوی دانست و گفت: از مشخصه‌های خادمیاران و یاوران رضوی این است که با نام و یاد امام رضا(ع) خدمت ارائه دهند.

ابراهیمی با یادآوری حضور خادمیاران در بیمارستان‌ها در ایام کرونایی و روحیه دادن به بیماران کادر درمان و جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مومنانه، افزود: متاسفانه هنوز ظرفیت عظیم شبکه خادمیاری در بین مردم به ویژه مسئولان دستگاه‌های اجرایی ناشناخته است که امیدواریم با معرفی بهتر این شبکه بتوانیم در نشر فرهنگ رضوی تلاش کنیم.

کد خبر 1763366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha