تربیت انسان در تراز تمدن اسلامی خروجی همکاری حوزه و آموزش و پرورش باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی از همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش بعنوان یک فرصت برای تقویت فعالیت های تربیتی و فرهنگی در حوزه دانش آموزی یاد کرد و گفت: خروجی این همکاری تربیت انسان در تراز تمدن اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران در نشست فصلی شورای همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه تربیت یک بعدی ظلم و برخلاف انسانیت است، اظهار کرد: تربیت خلف صالح برای تشکیل تمدن نوین اسلامی مهمترین هدف دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی ضمن تحسین فعالین طرح امین در مدارس مازندران، افزود: آسیب شناسی و تقویت طرح امین باید مورد توجه باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم تقویت ارتباط مجازی مجریان طرح امین با دانش آموزان مدرسه زیرمجموعه شان برای ارائه تولید محتواهای فرهنگی، تربیتی و دینی، تاکید کرد و گفت: مدارس مسجد محور باید در استان تقویت شوند.

وی برلزوم تقویت مدارس هیات امنایی تاکید کرد و ادامه داد: در این مدارس تمامی هزینه‌ها به عهده آموزش و پرورش است این مدارس فقط معلمین را خودشان شناسایی می‌کنند تا از نظر علمی و دینی قوت داشته باشند بعد اینها را به آموزش و پرورش پیشنهاد می‌دهند تا همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی لائینی اضافه کرد: در گذشته مدیران آموزش و پرورش هم با ما همکاری خوبی داشتند، هزینه آموزش دروس اضافی را فقط از خانواده‌ها دریافت می‌کردند و برنامه‌های فرهنگی خوبی داشتند خیلی سازنده بود، از این رو اگر ضمن دعوت از ائمه جماعات مثلا ده شهرستان پیشنهاد تشکیل مدارس هیات امنایی را دهیم راهکار خوبی است.

وی گفت: مدرسه معارف ساری فعلا به‌صورت هیات امنایی اداره می‌شود، از خانواده‌ها هم هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، خواهان خیلی وجود دارد، لازم است مدیران مدارس ما حداقل با حوزه، آشنایی داشته و درک متقابل بیشتری از یکدیگر داشته باشند در حالی که الان خیلی شناختی ندارند.

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: همچنین طرح ولایت طرح خوبی است و می‌توان در شهرستان‌ها اجرا شود، طرح جهاد تبیین در سطح مدیران، معلمان و دانش آموزان انجام شود خوب است،   یکی از این آموزه‌ها آموزه اسراف است می‌گویند ایران در سال یک سوم یعنی ۳۵ میلیون تن موادغذایی دورریز دارد که ۱۰ درصد از آنها را برنج تشکیل می‌دهد در حالی که ۲۷ کشور اروپایی در سال ۹۰ میلیون تن دورریز غذا دارند، آلمان این مباحث را در کتب مدارس آورد تا اصلاح صورت بگیرد.

وی گفت: اما راهکار چیست؟ مجالس عاشورا، عزا و مناسبت‌ها را تعطیل کنیم؟ خیر! بلکه راهکارهای علمی را اجرا کنیم، حضور مشاوره‌های روانی و دینی در مدارس و استفاده از تاکتیک‌های علمی در دنیا در حال اجراست که می‌توانیم از آن بهره بگیریم، دانشگاه از حوزه، از نظر محتوایی و حوزه از دانشگاه از نظر شکلی می‌تواند بهره بگیرد و باید با هم رفیق شویم.

کد خبر 1763392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha