مشاوره، اختلافات خانوادگی را کاهش داده است

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مشاوره و خدمات روانشناختی اختلافات خانوادگی و بسیاری از دعواها و مازعات را کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سردار سرتیپ «حمید علینقیان‌پور» در نشست خبری با اشاره به اختلافات بین افراد به خصوص اعضای خانواده ها اظهارداشت: این اختلافات با مشاوره صحیح و میانجی گری کاهش یافته و به رفع سوتفاهم ها می انجامد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه اختلافات اعضای خانواده با میانجی گری صحیح رفع می شود، افزود: سال گذشته ۷۵ هزار مورد پرونده به واحدهای مددکاری کلانتری ها در سراسر استان اصفهان ارجاع شده بود که توسط کارشناسان این واحد مورد بررسی قرار گرفت.

وی شمار پرونده های امسال را نیز بیش از ۱۰ هزار مورد بیان کرد و اذعان داشت: بخش زیادی از این موضوعات منجر به صلح و سازش می شود و این اتفاق ناشی از نقش مشاوره و خدمات روانشناختی است.

سردار علینقیان‌پور یادآورشد: اطلاع رسانی به موقع و آموزش مردم در کاهش بسیاری از حوادث و اختلافات نقش داشته و منجر به صلح و سازش بین طرفین می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس تماس با پلیس ۱۱۰ استان اصفهان برقرار شده، خاطرنشان کرد: نیمی از این تماس ها عملیاتی بوده و مابقی مشاوره و راهنمایی از پلیس گرفته شده است.

لزوم آموزش خانواده ها در مبارزه با اعتیاد

فرمانده انتظامی اصفهان با بیان اینکه میزان کشفیات مواد مخدر در این استان در یکسال گذشته رشد ۴۱ درصدی داشته است، اظهارداشت: باندهای بزرگ توزیع مواد مخدر دستگیر و منهدم شده اند اما موضوع پیشگیری از اعتیاد جدی است.

وی آموزش خانواده ها در این خصوص را مهم خواند و اذعان داشت: در برخورد با نیازهای فرزندان و رفتار آنان نوع عملکرد مهم بوده و باید نسبت جدید با تبعات اعتیاد بیشتر آشنا شوند.

سردار علینقیان‌پور تصادفات و جانباختن افراد در این حوادث را چالشی جدی بیان کرد و گفت: با وجود کاهش حوادث ترافیکی منجر به فوت در استان اصفهان اما امسال ۲۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

وی بی توجهی به قوانین و مقررات و همچنین ناایمنی خودرو و جاده ها اساس وقوع این حوادث بیان کرد و گفت: دقت و قانون مداری مانع از افزایش حوادث می شود.

کد خبر 1763456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha