تحصن دانشجویان دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن در حمایت از فلسطین

دانشجویان دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن در حمایت از فلسطین و در اعتراض به همکاری این دانشکده با شرکت های اسرائیلی تحصن کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، دانشجویان دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن در حمایت از فلسطین و در اعتراض به همکاری این دانشکده با شرکت های اسرائیلی، تحصن خود را در ساختمان مارشال این کالج آغاز کردند.

ایتان چو، دانشجوی فارغ التحصیل و سخنگوی اقلیت فلسطینی در این باره گفت: آنها گزارشی ۱۱۶ صفحه ای تهیه کرده اند که در آن روابط دانشکده با شرکت‌هایی که با اسرائیل همکاری می کنند و شرکت‌هایی در ارتباط با شهرک‌های یهودی نشین، تولیدکنندگان و فروشندگان سوخت های فسیلی و سازندگان تسلیحات هستند، نشان می‌دهد.

وی افزود: این دانشکده حدود ۴۸۵ میلیون پوند (۶۰۰ میلیون دلار) کمک‌های مالی دریافت کرده که از این میزان حدود ۸۰ میلیون پوند (۹۳ میلیون دلار) را صرف جنایات علیه فلسطینی‌ها، شرکت‌های سوخت، تسلیحات و تامین کنندگان مالی آنها کرده است.

وی تاکید کرد: آنها تحصن را در ساختمان مارشال آغاز کردند و خواستار پایان دادن به روابط خود با شرکت‌های اسرائیلی شدند.

ایتان چو گفت: آنها از اکتبر در تلاش بودند تا با مدیریت کالج ملاقات کنند، اما خواسته های آنها بیشتر با «بوروکراسی و سکوت» مواجه شد.

از آوریل گذشته، دانشجویان و دانشگاهیان در دانشگاه‌های بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، فرانسه، اسپانیا و هند تحصن‌هایی را سازماندهی کرده‌اند و خواستار پایان دادن به جنگ غزه و قطع هرگونه حمایت یا همکاری با اسرائیل شده‌اند.

کد خبر 1763567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha