فشارهای اجتماعی ناشی از تامین زمین مسکن ملی از متقاضیان کاسته شود

به گفته افشارچی، مشکل متقاضیان در خصوص تامین زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن برطرف و تحویل زمین به متقاضیان طبق زمانبندی دقیق انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان در نشست شورای مسکن استان با بیان ضرورت پیگیری تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: فرآیند تحویل زمین به متقاضیان به صورت ویژه و قطعی زمان بندی شود.

استاندار زنجان تاکید کرد: متقاضیان فاقد مسکن از ما انتظار دارند تا زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شود بنابراین باید فرآیندی ایجاد کنیم تا متقاضیان نهضت ملی مسکن از اقدامات صورت گرفته در این حوزه رضایت داشته باشند و از فشارهای اجتماعی در استان در خصوص تأمین زمین برای متقاضیان فاقد زمین کاسته شود.

وی با بیان اینکه تا چند ماه آینده باید واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن به میزان قابل توجهی به متقاضیان واگذار شود، افزود: فرآیند زمان بندی تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان اعلام شود.

افشارچی در ادامه با تاکید بر اینکه بانک ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن و خود مالکی در استان اهتمام جدی داشته باشند، ‌گفت: باید با همکاری همه دستگاه های متولی امر، موانع پرداخت تسهیلات در زنجان رفع شود.

استاندار زنجان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان، مدت زمان تشکیل پرونده برای تسهیلات و پرداخت آن توسط بانکها را ارائه دهد و به صورت خیلی دقیق و شفاف پرداخت تسهیلات توسط بانکها را استخراج کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در سخنانی با بیان اینکه اقدامات لازم جهت تأمین اراضی برای متقاضیان واجد شرایط مسکن در استان زنجان با جدیت انجام می‌شود، اظهار کرد: در خصوص تأمین زمین جهت احداث مسکن به متقاضیان نهضت ملی مسکن، دستگاه‌های مربوطه تعامل لازم را مد نظر قرار دهند.

قزوینیان با اشاره به اینکه این اداره کل نسبت به اجرای سریع پروژه‌ها با تمام توان وارد عمل شده است، گفت: همچنین الگوی جدید چند خانواری پروژه‌های نهضت ملی مسکن توسط مهندسین اداره کل راه و شهرسازی استان در دست طراحی است.

وی، از همکاری مطلوب و سازنده بانک مسکن در تأمین منابع پروژه‌های نهضت ملی مسکن قدر دانی کرد و افزود: بانکهای استان زنجان نسبت به تسهیل گری بیشتر در پرداخت تسهیلات به پروژه های نهضت ملی مسکن اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، تصریح کرد: فرآیند جابه جایی تعدادی از ساکنین کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حال انجام است و مشکلات پیش روی انتقال ساکنین کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی مسکن به جد پیگیری می‌شود.

کد خبر 1763568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha