سینما بعثت سرایان بصورت ثابت راه اندازی می شود

با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان و آموزش و پرورش، سینما بعثت سرایان بصورت ثابت در هفته آینده راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، وحید فنودی مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر سرایان امروز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) در دومین جلسه فرهنگ عمومی این شهرستان با طرح موضوع تمهید و پیش بینی اماکن مورد نیاز برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری به عنوان دستور جلسه اظهار داشت: برنامه های فرهنگی و هنری از جهت غنای بیشتر و اثرگذاری بیشتر، نیازمند فضای مناسب بوده تا در جهت انتقال مفاهیم فرهنگی بتواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.


وی با بیان اینکه در سطح شهرستان سرایان بالغ بر ۹۰ نفر علاقمند به تئاتر وجود دارد که تاکنون منشأ افتخار آفرینی در سطح استان و ملی بوده اند، افزود: گروه‌های نمایشی با استعداد بالا و قوی در شهر سرایان وجود دارد که با محدودیت فضای تمرینی و اجرای برنامه همواره مواجه هستند.


به گفته وی در استعدادسنجی انجام شده در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی، بالغ بر ۹۰ نفر علاقمند به این هنر در سرایان وجود دارد که بیشتر آنها دانش آموز هستند.


فنودی ادامه داد: زمینه در شهرستان سرایان از لحاظ وجود استعداد فراهم است ولی خلأ و محدودیت فضای فیزیکی برای تشکیل کلاس‌ها و گروه‌های نمایشی همواره به عنوان بزرگترین مانع خودنمایی می‌کند.


تعویق رویداد بزرگداشت «روز سرایان»
وی همچنین با اشاره به اجرای رویداد بزرگ فرهنگی با عنوان «روز سرایان» در ۱۰ خرداد ماه جاری گفت: با توجه به تعدد برنامه‌ها و اجرای نخستین بار این رویداد مهم در تقویم تاریخ سرایان، تصمیم بر تعویق این مراسم محوری در فرصت دیگری شد تا با غنای بیشتر و برنامه ریزی اصولی تر شکوه و رونق آن مهیا شود.


فنودی اجرای برنامه شب فرهنگی به عنوان جایگزین بزرگداشت «روز سرایان» را پیشنهاد داد.


دهه کرامت موسم تمرین زندگی کریمانه
امام جمعه سرایان هم در این جلسه با تبریک دهه کرامت از این ایام به عنوان بهترین موسم برای تمرین حیات کریمانه توصیف کرد و خواستار گسترش زندگی کریمانه در سطح جامعه شد.


حجت الاسلام غلامرضا مرتضانی نیا خوش برخوردی، چشم پوشی از خطاهای دیگران، ذلت ناپذیری، غلبه بر خشم، صداقت و وفای به عهد را برخی از ویژگی‌های زندگی کریمانه برشمرد  و خاطرنشان کرد: دهه کرامت فرصت ارزشمند برای تبیین زندگی کریمانه و نهادینه کردن آن در نفس خویشتن است.


فرماندار سرایان هم با اشاره به مناسبت‌های خرداد ماه، سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر را یادآور شد و از مسوولین خواست تا با دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای بزرگداشت برنامه های خرداد همکاری کنند.


حسین خیاط با بیان اینکه در گرامیداشت مناسبت‌های سالگرد ارتحال حضرت امام و ۱۵ خرداد و برنامه های ملی و مذهبی باید سعی شود از ظرفیت مردمی بیشتر استفاده شود، گفت:  مسئولان وظیفه تسهیل گری باید داشته باشند تا قوام و رونق این مراسمات بیشتر شود.


فرماندار سرایان با تصریح براین موضوع که باید برای تامین هزینه فعالیت‌های فرهنگی، برنامه ریزی اساسی و ساز و کار مشخصی اتخاذ شود بر مشارکت ادارات در اجرای برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد.


خیاط با تبریک روز روابط عمومی نیز یادآور شد: روابط عمومی‌ها باید فعالیت‌های ادارات و دولت سیزدهم را بروز و به ساعت اطلاع رسانی کنند.


وی در ادامه ورود سازمان‌های مردم نهاد را در فعالیت‌های فرهنگی ضروری توصیف کرد و اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند با ارائه طرح و جذب اعتبارات در حوزه های فرهنگی، در اجرای برنامه‌ها بیش از پیش ورود کنند.

کد خبر 1763595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha