دهه کرامت؛ تجلی شادی مؤمنانه

دهه اول ذیقعده به یمن میلاد با برکت امام رضاعلیه السلام و خواهر گرانقدر ایشان حضرت معصومه سلام الله عیلها یکی از دهه‌های شاد و پرنشاطی است که در جای جای ایران اسلامی و حتی آن سوی مرزها، برنامه هایی در سایه سار این نام‌های مبارک اجرا می‌شود که منتشر کننده شادی و سرور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دهه اول ذیقعده به یمن میلاد با برکت امام رضاعلیه السلام و خواهر گرانقدر ایشان حضرت معصومه سلام الله عیلها یکی از دهه‌های شاد و پرنشاطی است که در جای جای ایران اسلامی و حتی آن سوی مرزها، برنامه هایی در سایه سار این نام‌های مبارک اجرا می‌شود که منتشر کننده شادی و سرور است.

دهه کرامت؛ تجلی شادی مؤمنانه

به ابتکار آستان قدس رضوی، اعزام خادمان امام رضاعلیه السلام به هزاران نقطه در داخل و خارج کشور همراه با حمل پرچمی که بوی خوش حرم به خود گرفته است؛ حال و هوای شهرها را دگرگون و احوالات مردمی که بعضاً دور از مشهد هستند را منقلب می‌کند و چه اتفاقات بزرگ و گاهاً نادری که از برکات این حضور رخ می‌دهد و همه حاکی از وسعت مهربانی و کرامات امام رئوف است زیرا بُعد منزل نبود در سفر روحانی...

دهه کرامت؛ تجلی شادی مؤمنانه

حضور کاروان زیر سایه خورشید در یکصد نقطه از استان کرمان و دیدار با اقشار و گروه‌های مختلف، بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه، تدارک جشن‌های امام رضایی، تکریم دختران، برپایی ایستگاه سلامت در دهه کرامت، برگزاری متفاوت چهارشنبه‌های امام رضایی، ارائه خدمات کانون‌های خدمت رضوی با کارگاه تخصصی روانشناسی، خانواده درمانی، مشاوره ازدواج، مشاوره تحصیلی، عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، اهدای روسری به دختران، ترویج عفاف و حجاب در میان دختران خردسال و نوجوان و جوان،  همایش سراسری پیاده‌روی خانوادگی و... تنها گوشه‌ای از برنامه‌های این ایام است.

انجام میلیون‌ها نذر و خدمت و مساعدت و... به نیت امام هشتم در دهه کرامت از نکات برجسته‌ای دهه اول ذیقعده است که در سایر ایام سال کمتر به این وسعت و گستردگی دیده می‌شود.

دهه کرامت؛ تجلی شادی مؤمنانه

دیدار گروه‌های مردمی با خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان به ویژه خانواده‌هایی که دختران آنان در حادثه به شهادت رسیدند و نیز برگزاری جشن دختر در یادبود ۲۱ شهید دختر حادثه تروریستی در حسینیه ثارالله، برگزاری پاتوق‌های کتاب و مسابقات کتابخوانی، ایستگاه‌های صلواتی و... از دیگر برنامه‌های قابل ذکر است.

دهه کرامت یکی از ایام ویژه سال است که موج سفرهای زیارتی مشهد مقدس و زیارت آستان قدس رضوی ایجاد و عاشقان زیادی از اطراف و اکناف راهی آستان‌بوی امام رئوف می‌شوند؛ در این میان اما زیارت زائراولی‌ها و افراد دارای محدودیت‌های جسمی حرکتی حلاوت دیگری بر جان این افراد می‌نشاند؛ در این زمینه ذکر این نکته خالی از لطف نیست که به مناسبت دهه کرامت ۴۵ نفر از این افراد به تازگی توسط کانون‌های خدمت رضوی استان به مشهد مقدس اعزام شدند.

علاوه بر این، قرار است تجمع بزرگ امام رضایی‌های کرمان در جشن بزرگ زیر سایه خورشید، جمعه هفته جاری(۲۸ اردیبهشت) در حسینیه ثارالله برگزار شود.

دهه کرامت؛ تجلی شادی مؤمنانه

کد خبر 1763605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha