آیت الله بهجت پشتوانه‌ای برای روحانیت و نظام اسلامی بود

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه آیت الله بهجت مصداق یک فرد کاملا متواضع بودند که از شهرت دوری می جست گفت: مقامات عرفانی، معنوی و علمی ایشان زبانزد و حضورش پشتوانه‌ای برای روحانیت و نظام اسلامی بود. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی_ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز(چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت) در هفتمین همایش ادبی العبد در فومن با گرامیداشت دهه کرامت، سیره امام رضا(ع) را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امام رضا(ع) همانند دیگر پیشوایان معصوم (ع) به زیور فضائل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته و از هر گونه زشتی و پلیدی و رذائل اخلاقی منزه بودند و توانستند دوستی عام و خاص را به خود جلب کنند.

وی به خصوصیات انسان مومن اشاره و افزود: دیگران از او انتظار خیر دارند، شر او به دیگران نمی‌رسد، خیر قلیل دیگران را بزرگ می‌شمارد، خیر فراوان خود به دیگران را کوچک می‌شمارد.

حجت الاسلام حاجتی تصریح کرد: فرد مومن، از طلب‌خواهی و درخواست‌های دیگران خسته نمی‌شود، دست از علم آموزی و طلب علم بر نمی‌دارد، فقر نزد خدای متعال را از غنی بودن بیشتر دوست دارد، ذلت در نزد خداوند را از عزت نزد دشمن خدا بیشتر دوست دارد و گمنامی نزد وی محبوب‌تر از شهرت است و همه را بهتر و باتقواتر از خود می‌داند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به ویژگی‌های برجسته آیت الله بهجت (ره) که تمام خصایل یک مومن واقعی را دارد اظهارکرد: تواضع آیت الله بهجت زبانزد بوده و ایشان مصداق یک فرد کاملا متواضع است که همواره از شهرت دوری جسته است.

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه حیات این عالم ربانی منشأ خیر و برکت بوده و مشعل هدایت جامعه بود اذعان کرد: مقامات عرفانی، معنوی و علمی ایشان زبانزد عام و خاص و حضورش پشتوانه‌ای برای روحانیت و نظام اسلامی بود. 

وی با اشاره به اینکه آیت الله بهجت در طول زندگی ثروتی نداشته اما به واسطه سیره اخلاقیشان نزد خداوند عزت پیدا کرد تصریح کرد: ایشان در جهان اسلام توسط پروردگار مقام منزلت پیدا کرده و به عزت الهی رسید. 

حجت الاسلام حاجتی با تاکید بر اینکه ایشان در دنیا هیچگاه برای کسب شهرت تلاش نکرد، تصریح کرد: خداوند نیز بر اساس تواضعی که ایشان داشتند او را عزیز کرد و این از خصوصیات بارز آیت الله بهجت بوده است.

گفتنی است، همزمان با پانزدهمین سالروز ارتحال مرجع عالیقدر جهان اسلام آیت الله محمد تقی بهجت فومنی (ره) هفتمین دوره همایش ادبی العبد با موضوع دلنوشته و شعرهای خود در وصف آیت الله بهجت (ره) با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن، ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله محمد تقی بهجت فومنی (ره) در شهرستان فومن برگزار شد. 

کد خبر 1763606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha