مقام والای حضرت معصومه(س) گویای ظرفیت فوق‌العاده زن در اسلام است

حجت الاسلام ساجدی با بیان اینکه مقام والای حضرت معصومه (س) با اینکه یکی از ۱۴ معصوم نبودند، گویای ظرفیت تکاملی فوق العاده زن در اسلام است،گفت: یکی از ویژگی ها و شئونات مهم حضرت معصومه (س) بحث عبادت بود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر«ابوالفضل ساجدی»عضوء هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: مقام والای حضرت معصومه (س) با اینکه یکی از ۱۴ معصوم نبودند، گویای ظرفیت تکاملی فوق العاده زن در اسلام است.

وی اظهار کرد: توصیفات بلند امام ششم و هشتم و نهم (ع) در مورد مقام ایشان از یکسو، و توسل عرفا، علما و اندیشمندان بزرگ جهان در طول صدها سال، به ایشان برای گره گشایی از مشکلاتشان، از سوی دیگر، حکایت دارد از جایگاه برجسته وی نزد خداوند. پس زن مسلمان می‌تواند به مقامی برسد که بزرگ مردان جهان به حالش غبطه بخورند.

عضوهیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)  خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی ها و شئونات مهم حضرت معصومه (س) بحث عبادت بود. این بانوای با کرامت بسیار اهل عبادت بودند، حتی در دروه بیماری و ۱۷ روزی که در قم  اقامت داشتند، مدام در حال عبادت بودند لذا این ویژگی ایشان موجب دست یافتن به چنین مقام شامخ علمی و دینی شد. در استان قم امامزادگان متعدد و واجب التعظیم زیادی  وجود دارد ولی هیچ کدام از لحاظ شان و کرامت در این سطح قرار ندارند بلکه همه به گرد این بانوی بزرگوار می چرخند.

حجت الاسلام ساجدی تصریح کرد: امام صادق (ع) قبل از به دنیا آمدن حضرت معصومه (س) فرمودند: خداوند حرمی دارد که مکه است پیامبر حرمی دارد و آن مدینه است و حضرت علی (ع) حرمی دارد و آن کوفه است و قم کوفه کوچک است که از ۸ درب بهشت سه درب آن به قم باز می شود ؛ زنی از فرزندان من در قم از دنیا می رود که اسمش فاطمه دختر موسی (ع) است و به شفاعت او همه شیعیان من وارد بهشت می شوند.

وی با اشاره به مقام والای حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد: علامه طباطبایی که از فیلسوفان بزرگ فلسفه بود در ماه مبارک رمضان، روزه‌ی خود را با بوسه بر ضریح مقدس حضرت معصومه (ع) افطار می‌کرد. ابتدا پیاده به حرم مطهر مشرف می‌شد و ضریح مقدس را می‌بوسید. سپس به خانه می‌رفت و غذا می‌خورد. همچنین مرحوم ملا صدرا از فیلسوفان بلندآوازه می گوید: وقتی شبهه ای برایم پیش می آمد که از حل آن عاجز می ماندم، به کنار مزار حضرت معصومه(س) در قم می آمدم و از آن حضرت استمداد می کردم شبهه فلسفی من حل می شد. بر همین اساس است که خداوند به دلیل این جایگاه عظمت و قدرتی می دهد که باعث حل مشکلات دیگران می شود اگر ما هم به این درجه از معرفت و باور برسیم آن وقت است که شاهد آثار شگفت انگیز این مرتبه باشیم.

کد خبر 1763617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha