افتتاح خط تولید قطره‌های چشمی در مشهد

خط تولید قطره‌های چشمی با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ میلیون عدد با مشارکت شرکت آلمانی و پنج شرکت دانش‌بنیان داخلی در شرکت داروسازی ثامن مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن آستان قدس رضوی روز چهارشنبه در نشست خبری افتتاح خط تولید قطره های چشمی گفت: امروزه در بخش درمان استفاده از داروهای یکبار مصرف معنی پیدا کرده است. قطره های چشمی با توجه به نیاز روزافزون آن و با توجه به افزایش آلودگی های زیست محیطی و استفاده مداوم افراد از سیستم های دیجیتالی به یک ضرورت و نیاز روز افزون تبدیل شده است.

مجید طبسی افزود: در این راستا با کمک یک شرکت آلمانی خط تولید قطره‌های چشمی در شرکت داروسازی ثامن راه اندازی شد، این کارخانه تولید سالانه ۱۵۰ میلیون عدد قطره چشمی در فضای اشتغال هشت هزار و ۹۰۰ متر مربع با سرمایه گذاری خارجی ۶ میلیون یورو و سرمایه گذاری داخلی یک هزار میلیارد ریال را انجام می دهد.

افتتاح خط تولید قطره‌های چشمی در مشهد

وی ادامه داد: تولید ۶ محصول در واحد تحقیقات برنامه ریزی انجام شده که چهار محصول آماده اخذ مجوز است، امیدواریم بتوانیم تا آخر سال این چهار محصول را وارد بازار کنیم و چشم انداز ما صادرات این محصولات با استفاده از ظرفیت های شریک خارجی است.

کمبود نقدینگی مشکل عمده شرکت داروسازی ثامن

مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن آستان قدس رضوی گفت: عمده مشکل ما کمبود نقدینگی است، در یک مجموعه تولید کننده در حوزه درمان فرآیند برگشت پول از بیمارستان ها و مراکز درمانی و سازمان های بیمه گر زمان بر است.

دکتر طبسی افزود: با توجه به اهمیت حوزه داروسازی از مسوولان خواستاریم نقدینگی بخش تولید شرکت داروسازی ثامن را دریابند و این مشکل جدی است.

وی بیان کرد: شرکت داروسازی ثامن با راه اندازی خط جدید تولید بطری سرم، ظرفیت تولید سرم را ۴۰ درصد در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ افزایش داد که بدین طریق التهاب بازار سرم کاسته شد و بازار به یک تعادل نسبی رسید.

افتتاح خط تولید قطره‌های چشمی در مشهد

مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن آستان قدس رضوی افزود: غیر از شرکت داروسازی ثامن، چهار واحد دیگر تولید سرم در کشور شامل ۲ واحد در تهران، یک واحد در شیراز و یک واحد در تبریز دایر است، اکنون شمال شرق و استانهای سمنان، گیلان و مازندران زیر پوشش شرکت داروسازی ثامن است و می‌توان گفت حدود ۳۰ درصد از سرم مصرفی کشور و ۱۰۰ درصد سرم مصرفی شمال شرق ایران را داروسازی ثامن تأمین می‌کند.

طبسی ادامه داد: کشورمان اگر چه به لحاظ دانش و مواد اولیه تولید سرم تقریباً خودکفا است، اما در حوزه ماشین‌آلات همچنان این وابستگی وجود دارد.

حمایت از شرکت های دانش بنیان رسالت شرکت داروسازی ثامن

معاون اجرایی شرکت داروسازی ثامن نیز گفت: داروسازی ثامن به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در سال ۱۴۰۲ همچون سال‌های گذشته با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای خط تولید خود، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تلاش مستمر نیروی انسانی متخصص و توانمندش، توانست خدمات ارزنده‌ای را به بیماران کشور به ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج ارائه دهد.

دکتر محمدرضا میهن پرست افزود: شرکت داروسازی ثامن در راستای تأمین نیازهای دارویی کشور در سال ۱۳۶۳ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۱ در مشهد به بهره‌برداری رسید.

افتتاح خط تولید قطره‌های چشمی در مشهد

وی ادامه داد: هم اینک این شرکت از جمله کارخانجات بزرگ داروسازی کشور با بیش از سه دهه سابقه فعالیت است و امکان تولید ۹۵ محصول در دسته‌های دارویی مختلف را در پرتوی حمایت آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) دارد که ۴۷ محصول آن برای نخستین بار در کشور تولید شده است.

به گفته وی، در این میان تولید انواع سرم بطری و کیسه‌ای در حجم‌های مختلف، از مهم‌ترین تولیدات استراتژیک شرکت داروسازی ثامن به شمار می‌آید.

راه اندازی پردیس سلامت ثامن

معاون بهره برداری شرکت داروسازی ثامن گفت: پردیس سلامت ثامن، اولین پردیس خصوصی کشور در حوزه سلامت است که با مشارکت پارک علم و فن‌آوری خراسان تأسیس شده است.

پیمان پژن افزود: این پردیس در پنج زمینه شامل داروهای تزریقی، داروهای نوترکیب، داروهای استنشاقی، تجهیزات حوزه سلامت و غذا و پیشران سلامت، عرصه فعالیت خود را تعریف کرده است.

افتتاح خط تولید قطره‌های چشمی در مشهد

این مسوول بیان کرد: افزایش تولید و تولید محصولات جدید، توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌ها، حضور در هفتمین دوره تعالی و پیشرفت و دریافت عنوان سه ستاره در ششمین دوره آن، از مهم‌ترین دستاوردها و توفیقات داروسازی ثامن در سال جاری بوده است.

گفتنی است، شرکت داروسازی ثامن یکی از شرکت‌های بزرگ آستان قدس رضوی است که با توجه به سابقه فعالیت و کسب افتخارات لازم در سال‌های اخیر جزو ۱۰ شرکت بزرگ دارویی کشور شناخته می‌شود.

فعالیت اصلی این شرکت، تولید تمامی محلول‌های استریل تزریقی و شست‌وشو، دیالیز صفاقی و خونی، فراورده‌های بیوتکنولوژی پپتیدهای طبیعی و نوترکیب است.

کد خبر 1763635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha