پرچم حرم امام رضا(ع) امید آفرین است

حجت الاسلام باقریه گفت: پرچم مقدس حرم امام رضا(ع) در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی امید آفرین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسن باقریه عصر امروز در حاشیه حضور کاروان زیر سایه خورشید به استان مرکزی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد با سعادت امام رضا(ع)، گفت:  خادمان حرم رضوی در قالب طرح "زیرسایه خورشید" امسال برای هفدهمین سال متوالی در سراسر کشور حضور یافتند.

 مسئول امر تبلیغ کاروان زیرسایه خورشیدبا بیان اینکه در دهه کرامت امسال حدود ۲۰۰ نفر از خادمین حرم رضوی در قالب ۷۰ کاوران در ۱۵ استان کشور حضور یافته اند، افزود: ۱۵ کاروان نیز در سطح خارجی و بین‌الملل به کشورهای همسو با اهداف انقلاب اعزام شدند.

وی با اشاره به استقبال اقشار مختلف برای خادم یاری بیان کرد: در حال حاضر آمار خادمیاران رضوی در کشور  به مراتب از خادمین مشهد بالاتر است که یک افتخار محسوب می‌شود.

حجت الاسلام باقریه، اظهار داشت: از همه صنوف و مشاغل شاهد فعالیت در خادمیاری رضوی هستند که این نشان از عشق ارادت همگان به امام رئوف و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی هدف از فعالیت کاروان زیر سایه خورشید را  ایجاد دسترسی به معنویت حرم امام رضا (ع) برای همه نقاط کشور دانست و اظهار داشت: پرچم حرم رضوی به منزله حرم است، این کاروان شکل گرفته تا ارتباط قلبی بین دوستداران امام رضا(ع) و حرم شکل بگیرد که امیدواریم سال به سال شاهد پربارتر شدن این کاروان باشیم.

پرچم حرم امام رضا(ع) امید آفرین است

مسئول امر تبلیغ کاروان زیر سایه خورشید در بخش دیگری از سخنانش به بیانیه گام دوم اشاره مرد و گفت: در فضای امروز کشور باید به صورت جدی به موضوع فرهنگ عمومی و فرهنگ سازی ورود کنیم، آستان مقدس حضرت رضا (ع) این مهم را به عنوان یک رسالت برای خود تعریف کرده و حتی دستور ویژه از مقام معظم رهبری دارد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طرح کاروان زیرسایه خورشید به لحاظ فرهنگ سازی عمومی و ارتباط نسل جدید شیعه با معارف اهل البیت(ع) بسیار نقش آفرین است، اظهار داشت: پرچم مقدس حرم امام رضا(ع) در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی امید آفرین است.


در ادامه مدیرکل و کارکنان بهزیستی به همراه اعضای شبه‌خانواده، کودکان بی‌سرپرست و کودکان میزبان کاروان زیر سایه خورشید و پرچم متبرکه حرم رضوی بودند.

کد خبر 1763659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha