اعزام ۷۲خانواده روستایی به مشهد در اولین پویش جوانی جمعیت روستایی

خوئینی گفت: در راستای پویش " جوانی جمعیت روستایی و عشایری" ۷۲ خانواده روستایی کشاورزی که در سال ۱۴۰۲ صاحب فرزند شدند، به مشهد مقدس اعزام شدند.

حجت الاسلام "حسنعلی خوئینی" معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، در حاشیه برگزاری همایش پویش جوانی جمعیت روستائیان و عشایری کشاورز بیان کرد: در راستای ترغیب خانواده ها به فرزند آوری و افزایش جمعیت جوان، سال گذشته پویش" جوانی جمعیت روستایی و عشایری" برای روستاییان کشاورزی که در سال ۱۴۰۲ صاحب فرزند شدند، برگزار شد.

معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: در این پویش ۲۰ هزار  نفر ثبت نام کردند،که ۳۱۳ نفر در شب نیمه شعبان به قید قرعه کمک هزینه سفر به کربلای معلی ، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و جوایز نقدی برنده شدند.

وی افزود: از این تعداد ۷۲ خانوار کمک هزینه سفر به مشهد مقدس را  برنده شدند که به مناسبت میلاد امام رضا (ع) و در دهه کرامت به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی هدف از این پویش را ترغیب به فرزندآوری و جوانی جنعیت عنوان کرد و گفت: متاسفانه با تبلیغاتی که صورت گرفت جامعه ایران به سمت پیری پیش می رود و اگر این روند ادامه پیدا کند در آینده کشور ما کشور سالمند می شود. 

حجت الاسلام خوئینی با بیان اینک فرزند موجب افزایش امید به زندگی و  افزایش اعتماد همسران به یکدیگر می شود، گفت: به گفته افرادی که خود چند فرزند دارتد، فرزندان شیرینی و نشاط زندگی هستند.

وی با بیان اینکه از ۷۳ خانواده ، ۱۵ خانواده دارای فرزند دو قلو و سه قلو هستند، افزود: این پویش به عنوان اولین بار انجام شد و برای سال ۱۴۰۳ تکرار می شود و روستائیان کشاورز برای شرکت در این پویش کشوری می توانند، عدد ۷۲ را به ۳۰۰۰۱۵۱۵ ارسال کند.

انتهای خبر

کد خبر 1763765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha