مازندران متناسب با استعدادها مدرن نیست

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: توجه به توسعه مازندران امری مهم است و اکنون مازندران متناسب با استعدادها مدرن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی_ نماینده ولی فقیه در استان مازندران شامگاه پنجشنبه اردیبهشت در جلسه شورای اداری مازندران با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در حاشیه دور دوم سفر استانی هیات دولت اظهار کرد: احیای واحدهای راکد تولیدی در مازندران از دور اول سفر تاکنون بیانگر تلاش مدیران است.

وی افزود: اینکه در در ۱۰ سال قبل دولت ۱۲ درصد مزار شهدا بازسازی شد و در سه سال این دولت، ۲۴ درصد از مزار شهدای مازندران ساماندهی شد که جای قدردانی دارد.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان‌مازندران، مرکبات در مازندران فراوان است اما نبود صنایع تبدیلی و صادرات و وجود دلالان‌موجب هدررفت و یا فروش بسیار پایین توسط باغداران شده است و یا اینکه بر دست بماند.

محمدی لایینی گفت: اقدام به واردات برنج در زمان برداشت محصول هم رنج دیگری است که کشاورزان دارند.

وی افزود: منابع طبیعی مازندران هم موجب خلع ید کشاورز از زمین‌میراثی و ابا و اجدادی می کند و آب منطقه ای به نام کارشناسی بستر رودخانه را به صدها ملک‌گسترش داده و با هماهنگی ثبت نسبت به سند اموالی و نه انفالی کرده و هم تولیدات کشاورزان و زمین در معرض خطر است.

امام‌جمعه ساری گفت: دولت باید قیمت‌تمام شده برنج را اعلام کند تاپایه باشد و مثل گندم قیمت ثابت داشته بلشد و همچنین‌ نرخ‌مرکبات هم باید ساماندهی شود و سدهای نیمه‌تمام مثل زارم رود و گلورد و ... ساماندهی شود.

محمدی لایینی خاطر نشان کرد: وزارت جهادکشاورزی باید بهره وری را ارتقا داده و حمایت رئیس جمهور خوب است اما دیر به دست کشاورز می رسد و مدیریت مرکبات و برنج گیلان و مازندران به استانداران داده شود.

وی افزود: پسماند در مازندران مشکل اساسی است و مازندران متناسب با استعدادها مدرن نیست.

محمدی لائینی اظهار کرد: سواحل آزادشده، رها نشود و باید پاداش ها برای رشد جمعیت در مازندران افزایش یابد.

وی گفت: ۱۳۴ پروژه نیمه‌تمام در مازندران وجود دارد که باید برررسی و ساماندهی شود و به اتمام برسد.

وی گفت: آب خنک کن برای نیروگاه نکا از دریا مساله مهمی است که با برآورد هزینه باید تامین بودجه شود.

محمدی لایینی افزود: مساله فرهنگی اولویت اول را دارد و تقوا و عمل مهم است اگر نباشد زوال است.

امام‌جمعه ساری یادآور شد: باید با رویکرد خدایی و فرهنگ دینی و تقویت تقوا و عمل و آموزه های دینی جامعه رنگ‌پاکی بگیرد.

وی از گشت ارشاد و طرح نور عفاف و حجاب حمایت می کنیم و باید هر دو با هم و به موازات انجام شود که مردمی انقلابی داریم.

محمدی لایینی گفت: از جامعه نخبگان و تولیدکنندگان و مسوولان برای تلاش همه‌جانبه قدردانی داریم و امیدواریم برای رفع مشکلات استان‌تلاش شود.

وی افزود: ۲۲ شهرداری در مازندران داریم که از وضعیت مالی خوب برخوردارند امیدواریم المان شهدا را مورد توجه قرار داده و کمک کار موزه دفاع مقدس باشند تا موزه دفاع مقدس در مازندران همچون‌حضورش در دفاع مقدس بدرخشد.

کد خبر 1763791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha