اثرات نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی، امروز نمایان شده است

امام‌جمعه قم به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی اشاره کرد و گفت: این نامه اثرات بسیاری داشت که در آن ایشان به جوانان راه اسلام را نشان داده بودند که اثرات آن را امروز شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله  سید محمد سعیدی امروز ( جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با تأکید بر موضوع رعایت تقوای الهی گفت: ترک گناه یکی از مسائل مهمی است که انسان باید به آن توجه داشته باشد و اگر از این مرحله عبور کنیم، تقوا را رعایت کرده‌ایم.

امام‌جمعه قم با اشاره به تفسیر سوره توبه گفت: افرادی که راه هر موعظه را به خود می‌بندد و از فرصت توبه بهره نگیرد، خداوند از روی کیفر پایان صفحه و لوح این دل آدم‌ها را مهر می‌کند.

وی گفت: خداوند به دل مؤمنان راستین هرگز مهر نمی‌زند و قلب و دل مؤمنان به‌سوی خداوند روشن است و همواره خداوند مراقب مؤمنان و افرادی که توبه می‌کنند، هست.

سعیدی در ادامه با اشاره به دهه کرامت گفت: این دهه فرصتی برای بازخوانی وظایف ما نسبت به اهل‌بیت(ع) است و انجام این تکلیف الهی و برای بهتر انجام شدن و کامل شدن، نیازمند مقدمات و الزاماتی است که ازجمله آن‌ها شناخت آن عزیزان به در از افراط‌وتفریط است و از سوی دیگر آگاهی داشتن نسبت به مأموریت الهی آن‌ها است.

امام‌جمعه قم بیان داشت: وظایف ما است که ائمه معصومین(ع) را معرفی کنیم و باید همواره پیرو ائمه باشیم و بدانیم که توجه به دستورات این عزیزان موجب می‌شود حق مودت را ادا کنیم.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به فرارسیدن ایام حج گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران حج به نکات مهمی اشاره فرمودند که مهم‌ترین فراز بیانات ایشان این بود که فرمودند که حج امسال حج برائت است و ما نیز می‌گوییم که حج امسال باید حج برائت از صهیونیست‌ها و دشمنان باشد.

وی با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: این فتح، فتح ارزش‌ها بود و باید تجربه‌ها و آموزه‌های جنگ و دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کرد و از شور به شعور رسید، این عملیات در چهار مرحله اجرا شد و رزمندگان خدا با حداقل امکان، بزرگ‌ترین پیروزی را به دست آوردند.

سعیدی گفت: فتح خرمشهر از دو جهت حائز اهمیت بود نخست اینکه جنگ وارد مرحله نوینی شد و مرحله‌به‌مرحله پیروزی‌ها به دست آمد و از سوی دیگر فتح خرمشهر باعث شد که استکبار حساب کار خود را داشته باشند و در پی این پیروزی صدام ملعون برخی از ارتشی‌های خود را به دلیل این شکست اعدام کرد و امیدواریم که به‌زودی شاهد آزادی قدس شریف از دست صهیونیست‌های کودک کش باشیم.

امام‌جمعه قم به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی اشاره کرد و گفت: این نامه اثرات بسیاری داشت که در آن ایشان به جوانان راه اسلام را نشان داده بودند که اثرات آن را امروز شاهد هستیم.

کد خبر 1763815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha