باید کمک کنیم تا جامعه با فرهنگ کرامت بیشتر آشنا شود

آیت الله شعبانی گفت: ما باید کمک کنیم تا جامعه با فرهنگ کرامت بیشتر آشنا شود و فرهنگ کرامت در جامعه توسعه پیدا کند، اساس کار توسعه فرهنگ کرامت در جامعه و سبک زندگی امام رضایی مبتنبی بر کرامت است.

 به گزارش  خبرنگار شبستان از همدان، آیت الله حبیب اله شعبانی امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی  به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: با توجه به این ایام برخورده تقوای الهی اقتضا می‌کند که مسئولان  با مردم و کریمانه برخورد کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان  افزود:  با توجه به توصیه اهل بیت و امام رضا (ع) باید تقوا را سرمشق زندگی خود قرار بدهیم واینکه ائمه اطهار توصیه دارند که با مردم کریمانه برخورد شود باید مسئولان ما مردم را آقای خود قرار دهند و با رافت و مهربانی مشکلات مردم را حل کند و کسی که امام رضایی است و به ائمه اطهار اعتقاد راسخ دارد بی شک  نمی‌تواند کریمانه برخورد نکند.

 وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان جشن‌های دهه کرامت تصریح کرد: ما باید کمک کنیم تا جامعه با فرهنگ کرامت بیشتر آشنا شود و فرهنگ کرامت در جامعه توسعه پیدا کند، اساس کار توسعه فرهنگ کرامت در جامعه و سبک زندگی امام رضایی  مبتنبی بر کرامت است.

امام جمعه همدان  با اشاره به اینکه طبق امام صادق(ع) و امام رضا(ع) که می‌فرمایند به یکدیگر رحم کنید یادآور شد: در جامعه این فرهنگ را توسعه بدهیم، ارتباط مسئولان با مردم مبتنی بر کرامت انسانی و آقایی مردم باشد و  ارتباط مردم با مردم و خانواده‌ها مبتنی بر توصیه های امام رضا(ع) باشد.

 وی با بیان اینکه امروز کرامت انسانی در دنیا نسبت به مردم مظلوم غزه را شاهد هستیم افزود: امروز در دل آمریکا  وجدانهای انسانهای آزاده بیدار شده  و  کرامت انسانی را متوجه شده است و از مردم مظلوم غزه حمایت می‌کند اما جوامع بین المللی و بسیاری از کشورهای عربی هنوز  خواب هستند.

شعبانی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان مازندران و تاکیدات ایشان برای رفع مشکلات استانهای مختلف کشور  گفت: با توجه به اینکه آیت الله رئیسی فرمودند من برای رفع مشکلات استان ها حاضر هستم بارها به این استانها سفر کنم تصریح کرد: استان همدان  نیز مشکلات زیادی به ویژه در حوزه مسکن دارد و نیاز است تا مسئولان استان با پیگیریهای لازم نسبت به رفع مشکلات  این مطالبه را از دولت داشته باشند

 وی همچنین به طرح تعطیلی روز شنبه در کشور اشاره کرد و گفت: این  طرح نیازمند کارشناسی‌های لازم است و باید همه جوانب و اولویت مردم در نظر گرفته شود تا برای مردم و حوزه اقتصاد کشور مشکل آفزین نشود.

 خطیب جمعه همدان همچنین ضمن تقدیر از  پیگیریهای دستگاه قضا و دولت در مبارزه با فساد در چای دبش افزود: وقتی دولت مبارزه با فساد را از بدنه خود آغاز کند بی شک باعث امید آفرینی در بین مردم می‌شود و  این ارزشمند و امیدوار کننده است و امیدواریم برخورد با فسادها و تخلفات با همکاری خوب دستگاه‌ قضا همچنان ادامه داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به هفته جمعیت و توجه به بحث جوانی جمعیت یادآور شد: فرزندان  شما  مجرای رزق شما هستند و اگر در این حوزه به قانون جمعیت خوب عمل شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 1763859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha