مسئله پیری جمعیت در حال تهدید جامعه است

امام جمعه ارومیه گفت: بر اساس سیاست‌های کلی نظام که مسئله پیری جمعیت در حال تهدید جامعه است باید مسئولان و همه دستگاه‌های اجرایی به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: جامعه جهانی روز به روز شاهد تولد علم جدید و هوش مصنوعی روز است بنابراین جامعه ایرانی نیز باید روز به روز در حال حرکت به سمت پیشرفت و توسعه جامعه خویش باشد.

وی ادامه داد: جوانان علمی بسیار قوی در این استان هستند که مایل به پژوهش در هوش مصنوعی دارند و دانشگاه‌ها و مسئولان باید با توجه به موضوع هوش مصنوعی زمان بیشتری برای این فرصت علمی اختصاص دهند تا در عرصه‌های علمی جزو اولین‌های کشور باشیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سالروز ملی جمعیت در ۳۰ اردیبهشت ماه افزود: بر اساس سیاست‌های کلی نظام که مسئله پیری جمعیت در حال تهدید جامعه است باید مسئولان و همه دستگاه‌های اجرایی به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در خصوص سالروز فتح خرمشهر نیز گفت: نباید چنین روزهای بزرگ و عظیم از خاطره‌ها فراموش شود چراکه هر کجا انسان‌ها به خاطر خدا کار جهادی انجام دهند که به فرموده الهی پیروز میدان هستند و قتح خرمشهر جزو همین مصداق‌های بارز کار جهادی است.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به دغدغه‌ها و چالش‌های مدیریت شهری و جامع گفت: جامعه شهری و استان آذربایجان غربی نیاز به ورود سرمایه‌گذاران دارد. 

وی بیان کرد: ساخت راه، بزرگراه و آزادراه و همچنین توجه به مسیرهای ریلی و مسیرهای هوایی می‌تواند این زمینه را برای دعوت و جذب سرمایه‌گذاران در آذربایجان غربی تسهیل دهد.

کد خبر 1763867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha