مخالفت اسپانیا با پهلوگیری کشتی حامل سلاح به سرزمین‌های اشغالی

اسپانیا از پهلوگیری کشتی حامل سلاح از هند به اسرائیل در آب‌های این کشور جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، دولت اسپانیا به یک کشتی باری بین المللی اجازه پهلو گرفتن در بندر این کشور اروپایی را به گمان حمل سلاح از هند به اسرائیل را نداد.

احزاب و انجمن‌ها خواستار مصادره سلاح‌های کشتی دیگری شدند که اکنون در آب‌های اسپانیا لنگر انداخته است. هند یکی از کشورهایی است که در جنگ نوار غزه تجهیزات نظامی در اختیار این رژیم  قرار می دهد.

رسانه های مختلف اسپانیایی امروز(جمعه ۲۸ اردیبهشت) اخباری مبنی بر خودداری وزارت امور خارجه مادرید از صدور مجوز یک کشتی باری بین المللی با پرچم دانمارک منتشر کردند.

همچنین خبرگزاری اروپا پرس نیز از اصرار اسپانیا بر جلوگیری از همه محموله ها اعم از دریایی یا هوایی، برای حمل سلاح به این کشور خبر داد.

جمعیت های حقوق بشر و جوامع مدنی حامی فلسطین، و همچنین حزب چپ سومار شرکت کننده در ائتلاف دولتی، بر دو کشتی متمرکز شدند، اولین کشتی به نام «بورکوم» و دومی به نام «ماریان دونیکا» است. این دو کشتی از ترس موشک های یمن ترجیح دادند به جای دریای سرخ از آفریقای جنوبی و سپس اقیانوس اطلس و تنگه جبل الطارق به سمت رژیم صهیونیستی حرکت کنند.

بیشتر کشتی‌ها درحال حاضر ازترس حوثی ها از دریای سرخ دوری می کنند. کشتی هایی که از آفریقای جنوبی می گذرند، به دنبال بنادری برای توقف موقت هستند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا امروز اعلام کرد: مادرید تنها در اقدام مشترک با سایر کشورها، فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

سانچز گزارش های منتشر شده مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین در ۲۱ ماه می توسط اسپانیا را رد کرد.

کد خبر 1763900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha