دانشجویان دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) اوگاندا فارغ‌التحصیل شدند

چهارمین جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) اوگاندا ویژه ۱۲۹ دانشجو در رشته‌های مدیریت بازرگانی، مدیریت حوزه عمومی، مطالعات اسلامی، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، تربیت معلم، خیاطی و طراحی لباس، هتل‌داری، تکنسین‌ برق و مکانیک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چهارمین جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) ویژه ۱۲۹ دانشجو در رشته‌های مدیریت بازرگانی، مدیریت حوزه عمومی، مطالعات اسلامی، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، تربیت معلم، خیاطی و طراحی لباس، هتل‌داری، تکنسین‌ برق و مکانیک برگزار شد.

در برگزاری این مراسم که حدود هزار نفر از مسئولین دولتی اوگاندا، دیپلمات‌ها و مهمانان خارجی، اساتید دانشگاه‌های مختلف، دانشجویان، والدین آنها و اصحاب رسانه شرکت داشتند، شیخ محمد علی وایسوا؛ معاون مفتی اوگاندا و خانم رقیه ایسانگا ناکاداما؛ معاون نخست وزیر اوگاندا نیز به عنوان مهمان ویژه حضور یافتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح الله دهقانی، رئیس دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) طی سخنانی ضمن تبریک به فارغ‌التحصیلان جدید دانشگاه و والدین آنها، اشاره کرد که دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) یک دانشگاه غیر انتفاعی دارای مجوز از شورای ملی آموزش عالی اوگاندا بوده و از سال ۲۰۱۱ تاکنون فعالیت می‌کند.

وی افزود: دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) دارای پنج دانشکده و حدود ۷۰۰ دانشجو از کشورهای مختلف شرق آفریقا است.

پروفسور سید عامر حیدر عابدی، رئیس هیأت امناء دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) در سخنان کوتاهی ضمن تبریک به دانشجویان فارغ‌التحصیل و خانواده‌های آنها، تمرکز بر پژوهش محوری و تعهد بر همکاری و مشارکت با سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی اوگاندا تأکید کرد.

دانشجویان دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) اوگاندا فارغ‌التحصیل شدند

جان موتکانگا سالونگو، نماینده وزیر آموزش و ورزش اوگاندا سخنان خود را با قرائت پیام وزیر آغاز کرد. وی با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد اوگاندا است، بر مهارت آموزی حرفه‌ای دانشجویان تأکید داشت.

مجید صفار، سفیر کشورمان طی سخنانی با اشاره به جنبش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از فارغ‌التحصیلان جدید دانشگاه درخواست کرد تا در آینده تلاش کنند همیشه در دفاع از عدالت و حمایت از مظلومان جهان ثابت قدم باشند.

وی از دولت اوگاندا به دلیل داشتن روابط خوب با جمهوری اسلامی ایران، برقراری صلح و امنیت در سطح کشور و آزادی بیان ادیان و مذاهب مختلف تشکر کرد.

سفیر کشورمان با اشاره به تاریخ غنی کشور ایران در حوزه‌های مختلف ریاضیات، پزشکی، نجوم، فلسفه و ...، تحصیل در دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) را فرصت مغتنمی برای تجربه فرهنگ دو کشور خواند و فارغ‌التحصیلان دانشگاه را پل میان فرهنگ دو کشور ایران و اوگاندا خطاب کرد.

دانشجویان دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) اوگاندا فارغ‌التحصیل شدند

در ادامه خانم رقیه ایسانگا ناکاداما، معاون نخست وزیر اوگاندا به عنوان مهمان ویژه مراسم طی سخنانی ضمن تبریک به دانشجویان فارغ‌التحصیل، افزود: در سفر اخیر من به ایران، دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت همکاری با اوگاندا در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد.

معاون نخست وزیر اوگاندا با اشاره به رویکرد معنوی و اخلاقی دانشگاه اسلامی المصطفی(ص)، آموزش دانش و مهارت همراه با مسئولیت‌های اخلاقی را نقطه مثبت تحصیل در این دانشگاه برشمرد و از مسئولین دانشگاه درخواست کرد تا دانشکده‌ای را در حوزه نفت و گاز ایجاد کنند.       

سپس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید جزایری، معاون آموزشی جامعة المصطفی(ص) العالمیه فاجعه نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی در غزه را موجب بیداری ملت‌ها خواند و افزود: جهان امروز برای پرهیز از این نوع وحشی‌گری علیه بشریت، نیازمند تمدن معنوی است.

وی از دانشجویان درخواست کرد تا از طریق کسب دانش و مهارت‌های لازم، همواره در توسعه جامعه و کشور خود مشارکت فعال داشته باشند.

دانشجویان دانشگاه اسلامی المصطفی(ص) اوگاندا فارغ‌التحصیل شدند

کد خبر 1763938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha