برگزاری سلسله نشست‌های درآمدی بر تاریخ علوم در تمدن اسلامی

دانشگاه امام صادق (ع) با همکاری چند مرکز دیگر با هدف تبیین ابعاد مختلف علم در جهان اسلام، سلسله نشست‌های درآمدی بر تاریخ علوم در تمدن اسلامی را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان: به همت هسته پژوهشی حکمت طبیعی و گروه تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران و همچنین گروه پژوهشی حکمت طبیعی و الهیات سلامت دانشگاه امام صادق(ع)، سلسله نشست‌های درآمدی بر تاریخ علوم در تمدن اسلامی برگزار می‌شود.

بر پایه این گزارش: برنامه این نشست‌ها به شرح ذیل است:

آشنایی با دانش هیئت (ستاره‌شناسی و جغرافیای ریاضی)عنوان نشستی است که روز شنبه 22 اردیبهشت از ساعت 13 تا 16 برگزار شد؛ همچنین نشست آشنایی با دانش هیئت (ستاره‌شناسی و جغرافیای ریاضی) عنوان نشست دیگری است که روز شنبه 29 اردیبهشت با سخنرانی «حنیف قلندری» برگزار خواهد شد.

آشنایی با عطرشناسی در تمدن اسلامی، عنوان نشست دیگری است که با سخنرانی «محسن قوسی» دوشنبه 31 اردیبهشت از ساعت 10 تا 13 برگزار می شود؛ همچنین نشست طبیعیات در غرب جهان اسلام (با تاکید بر مساله حرکت نزد ابن باجه و ابن رشد) عنوان نشست دیگری است که با سخنرانی «فایزه اسکندری) در روز شنبه 5 خرداد ماه از ساعت 13 تا 16 برگزار می‌شود.

جانورشناسی در تمدن اسلامی (مروری بر منابع و رویکردها) نیز عنوان نشستی است که با سخنرانی «مرضیه کاظمی» روز دوشنبه 7 خرداد از ساعت 10 تا 12 برگزار می شود؛ همچنین روش‌شناسی ابن‌سینا در علوم طبیعی نیز عنوان نشستی است که با سخنرانی «روح الله فدایی» روز شنبه 19 خرداد ماه از ساعت 13 تا 16 برگزار خواهد شد.

همچنین نشست طبیعیات سینوی و نقدهای آن؛ مروری بر دو مساله خلاء و ابصار با سخنرانی «حنیف امین بیدختی» عنوان آخرین نشست از این سلسله نشست‌های علمی است که روز دوشنبه 21 خرداد از ساعت 10 تا 12 برگزار خواهد شد.

گفتنی است: این نشست ها به صورت حضوری به نشانی میدان حسن‌آباد، خیابان وحدت اسلامی، ضلع جنوبی پارک شهر، ابتدای خیابان بهشت، پلاک 847، طبقه سوم، سالن جرجانی برگزار می شود؛ همچنین علاقه‌مندان می‌توانند به صورت مجازی نیز از اینجا در نشست ها حضور یابند.

برگزاری سلسله نشست‌های درآمدی بر تاریخ علوم در تمدن اسلامی

کد خبر 1763940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha