ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بسیج برای مردمی شدن علم و فناوری

سردار بوعلی گفت: برای مردمی شدن علم و فناوری باید از ظرفیت‌های سپاه و بسیج بهره برد و تمام ظرفیت های علمی کف جامعه، سازمان ها و سپاه را هم افزا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، سردار یدالله بوعلی، امروز شنبه (۲۹ اردیبهشت)  در گردهمایی مسئولین بسیج علمی و دانش و پژوهش سپاه‌های استانی به میزبانی بسیج علمی فارس برگزار شد، با تبریک دهه کرامت گفت: امروز جامعه پژوهشی سپاه در یک مکان جمع شده که این اقدام موثرتر از بازدیدهاست و این گردهمایی برای اولین بار در استان فارس رقم خورده است.

وی درخصوص علت انتخاب استان فارس به عنوان میزبان این گردهمایی بزرگ عنوان کرد: استان فارس جهت گیری خاص و ویژه ای در حوزه علم و فناوری داشته و به همین دلیل میزبان این عزیزان بوده ایم تا فرصتی برای آشنایی با ظرفیت ها و ایده های یکدیگر فراهم شود و زین پس بتوانند در استان های خود مورد استفاده قرار دهند.

فرمانده ارشدسپاه در استان فارس درمورد نقش و فلسفه سپاه و بسیج توضیح داد: فلسفه و نقش بسیج و سپاه این است که هیچ کاری در تقابل و موازات کسی و گروهی انجام ندهد و درعین حالیکه در قبال همه چیز در کشور مسئول هستیم اما نقش واسط و حلقه وصل را داشته و به دنبال کمک و هم افزایی به یکدیگر هستیم.

وی با بیان اینکه موضوعات علمی باید مردمی شوند، تصریح کرد: برای مردمی شدن علم و فناوری باید از ظرفیت های سپاه و بسیج بهره برد و تمام ظرفیت های علمی کف جامعه، سازمان ها و سپاه را هم افزا کنیم.

سردار بوعلی با تاکید بر اینکه باید توجه مسئولین و فرماندهان سپاه به موضوعات علمی بیشتر شود تا طبق تاکید رهبری توان رقابت با دنیا را داشته باشیم، به راه اندازی مجتمع علم و فناوری اسوه فارس توسط سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس اشاره کرد و گفت: مجتمع علم و فناوری اسوه فارس به عنوان یک کار شاخص توسط سازمان بسیج علمی استان فارس، توانسته امکانات و شرایط خوبی را برای عزیزان صاحب ایده فراهم آورد، کسانی که ایده داشتند اما امکان ارتباط و ارائه و جهت گیری و هدایت را نداشتند.

به گفته فرمانده سپاه فجر استان فارس، این فرصت برای همه عزیزانی که خلاق هستند و ایده ای دارند، فراهم شده تا در این مرکز از امکانات و شرایط بهره مند  گردند و با کمک به آنها، طرح و ایده شان منتج به محصول و خدمت نهایی شود.

وی همچنین متذکر شد: همچنین امکان معرفی این عزیزان به سایر ارگان ها و ادارات وجود دارد تا بسیج علمی به عنوان یک حلقه واسط به نقش آفرینی بپردازد که البته در ابتدای راه است اما شروع خوبی را تاکنون داشته است.

کد خبر 1763952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha