آغاز به کار بزرگترین نمایشگاه گل و گیاه شمال کشور در دهه کرامت

لاریجانی گفت: بزرگترین نمایشگاه گل و گیاه زینتی شمال کشور همزمان با میلاد امام رضا(ع) در مجموعه نمایشگاهی نیاوران ساری برگزار خواهد شد.

الیاس لاریجانی- دبیر اجرایی نمایشگاه گل و گیاه شمال کشور و عضو هیئت مدیره اتحادیه گل و گیاه مازندران در گفت و گو با خبرنگار شبستان از استان مازندران اظهار کرد: بزرگترین‌نمایشگاه گل و گیاه زینتی شمال کشور با هدف ارائه توانمندی های بالقوه، بالفعل و ظرفیت های استان با رویکرد برندسازی و جذب مشتری و شناساندن ظرفیت های استان‌مازندران برگزار می سود.

وی افزود: این نمایشگاه با حضور تولید کنندگان قدرتمند ملی و ‌استانی، نمایش کارهای حجمی گل و گیاه، تنوع بالای گل وگیاه و حضور شرکت های دانش بنیان برگزار خواهد شد.

به گفته لاریجانی، استان مازندران در ۳ بخش گیاهان آپارتمانی، شاخه بریده و گیاهان فضای باز رتبه اول کشور را داراست و این‌نمایشگاه هم در راستای نمایش این توانمندی ها برگزار می شود.

دبیر اجرایی نمایشگاه گل و گیاه ساری گفت: این‌نمایشگاه در ۸۰ غرفه و با هدف شناساندن توانمندی های تولیدکنندگان گل و گیاه برگزار خواهد شد.

این‌مسئول با بیان اینکه مازندران به عنوان بزرگترین تولید کننده گل و گیاهان زینتی کشور است، افزود: در این نمایشگاه کارناوال شادی و برنامه های متنوع فرهنگی برگزار می شود.

لاریجانی سطح بالاتری و گلخانه مازندران را یک هزار و ۱۴۵ هکتار عنوان کرد و افزود: بیش از ۶ هزار نفر بهره بردار مازندرانی در سطح یک هزار و ۱۴۵ هکتار باغ و گلخانه مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: از مجموع فضای گلخانه ای مازندران ۷۰۰ هکتار در فضای باز و مابقی در فضای بسته و زیرپوشش پوشش پلاستیک و شیشه است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اولین نمایشگاه بزرگ و متشکل گل و گیاه استان مازندران توسط اتحادیه گل و گیاه استان مازندران و مشارکت جدی ادارات کل شهری و شوراهای استانداری، جهاد کشاورزی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، صمت، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و ادارات کل روستایی، فرمانداری، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و... برگزار می شود که با برنامه ریزی خاص برگزار خواهد شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه گل و گیاه مازندران تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف ارائه توانمندی های بالقوه، بالفعل و ظرفیت های استان با رویکرد برندسازی و جذب مشتری داخلی و خارجی به صورت متمرکز در مجموعه نمایشگاهی بین المللی نیاوران ساری همزمان با فرخنده زاد روز با سعادت امام هشتم شیعیان امام رضا(ع) افتتاح  می شود و از ۳۱ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خرداد برای بازدید عموم دایر است و مقرر شد که آخرین روز نمایشگاه، شاهد فروش محصولات گل و گیاه برای خرید مردم باشیم.

کد خبر 1763985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha