دیدار یکی از مراجع شیعه عراق با شیخ الزکزاکی+ عکس

آیت الله العظمی محمد یعقوبی از مراجع شیعه عراق با شیخ ابراهیم الزکزاکی دیدار کرد و دو طرف بر تبلیغ تشیع تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النعیم نیوز، آیت الله محمد یعقوبی در دفتر خود در نجف اشرف از شیخ ابراهیم الزکزاکی، روحانی و رهبر شیعیان نیجریه استقبال کرد.

در این دیدار، آیت الله محمد یعقوبی بر تلاش همه جانبه برای رساندن صدای اصیل اسلام به گوشه و کنار جهان و نشان دادن عظمت مکتب اهل بیت علیهم السلام و توانایی آن در ساختن ملت‌ها، حفظ آن و ارائه راه حل برای مشکلات و چالش های پیش روی جوامع تاکید کرد.

دفتر آیت الله یعقوبی در این باره در بیانیه‌ای اعلام کرد: آیت الله یعقوبی بر صبر و استقامت شیخ الزکزاکی در برابر مصیبت‌های فراوانی که خود و شیعیان به طور کلی تجربه کرده‌اند و بهای زیادی پرداخت کرده‌اند، تمجید کرد و با اشاره به سخنان امام حسین (ع) گفت: (هوَّن ما نزل بی أنه بعین الله تعالی) برخی از موانع با لطف و کرم خداوند متعال رفع شده است  و در ادامه بر توجه به تبلیغ دین متناسب با مسائل عصر کنونی و چالش‌هایی که امت اسلامی با آن رو به رو است و بر حکمت و موعظه حسنه تاکید کرد.

دیدار یکی از مراجع شیعه عراق با شیخ الزکزاکی+ عکس

در همین راستا، شیخ الزکزاکی از عنایت پدرانه آیت الله یعقوبی به طلاب آفریقایی حوزه علمیه نجف اشرف تشکر و قدردانی کرد و وی  همچنین بر گسترش موعظه دینی و آگاهی بخشی و ارائه خدمات بشردوستانه از طریق نمایندگان وی در سراسر کشور آفریقایی در شرق و غرب این قاره تشکر کرد.

دیدار یکی از مراجع شیعه عراق با شیخ الزکزاکی+ عکس

وی تاکید کرد: جهل، تعصب و تهمت دشمنان اسلام نسبت به عقاید مکتب اهل بیت (علیهم السلام) به گسترش تشیع در آفریقا کمک زیادی کرد و این اقدام آنان راهیان حقیقت را به سمت شناخت مکتب تشیع کشاند و ناظران منصف و جویندگان حقیقت، ردی از حقیقت تهمت‌ها و دروغ‌های دشمنان در مسیر پیروی از اهل بیت علیهم السلام نیافتند و همین امر باعث انتشار تشیع شد در طول ۴۵ سال شد و به لطف خدا تعداد شیعیان به میلیون‌ها نفر رسیده است.

آیت الله یعقوبی در پایان با گرمی از شیخ زکزاکی خداحافظی کرد و از خداوند متعال خواست که او را حفظ کند و گام‌هایش را هدایت کند و مراقب او باشد.

گفتنی است، شیخ الزکزاکی مؤسسات خیریه متعددی را برای ارائه خدمات مختلف به پیروان اهل بیت علیهم السلام تأسیس کرده است و اولین شروع تبلیغ وی در حدود ۴۵ سال پیش بوده و با لطف خداوند متعال تا به امروز ادامه داشته است.

کد خبر 1764014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha