بانو دباغ شخصیتی بی‌نظیر در تمامی ابعاد یک بانوی کامل اسلامی است

حجت الاسلام ارتقایی گفت:بانو دباغ شخصیتی بی‌نظیر در تمامی ابعاد یک بانوی کامل اسلامی، است.

به گزارش خبرنگار شبستان از همدان، حجت الاسلام مهدی ارتقایی امروز در اولین جلسه کمیته مردمی برگزاری کنگره ملی بانوی مبارز انقلابی مرضیه حدیدچی(خواهر دباغ) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا  و همه کسانی که برای پیشبرد انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند گفت: یکی از افراد مهمی که در مبارزات انقلاب و پیشبرد انقلاب اسلامی نقش مهم و برجسته‌ای داشتند خانم مرضیه حدیدچی(دباغ) بودند که این افتخار برای همه ما است که این بانوی فرهیخته اهل استان همدان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنان بزرگی همچون «مرضیه حدیدچی دباغ» به عنوان شخصیتی بی‌نظیر در تمامی ابعاد یک بانوی کامل اسلامی، افزود: وی نه تنها در صحنه‌های دفاع از امام راحل و انقلاب و نقش‌آفرینی‌های بی‌نظیر و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، حتی در خارج از مرزها نامی درخشان دارد.

 وی اضافه کرد: بانو حدیدچی دباغ به حکم امام راحل بعد از پیروزی انقلاب فرمانده سپاه همدان شد و بعد از آن نیز سوابق ارزنده ایشان در خدمت به این نظام بر کسی پوشیده نیست افزود" ایشان فوق یک مادر و فوق یک همسر بود که با داشتن ۸ فرزند هرگز از وظایف اجتماعی و سیاسی خود کناره گیری نکرد و به فعالیتهایش با همه توان ادامه داد.

   ارتقایی با گریزی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نقش زن در جامعه اسلامی و رسالت بانوی مسلمان و شخصیت این بانوی بزرگ  افزود: با توجه به وظایف ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی  این  سازمان در مقوله بانوان و نوجوانان  رسالت های ویژه‌ای دارد که  سازمان دنبال آن است.

وی با بیان اینکه باید کنگره ملی بانوی مبارز انقلابی مرضیه حدیدچی(خواهر دباغ) را رویداد جدی جریان ساز ببینیم  افزود: امروز نگاه ما باید به موقوله زن مسلمان  عمیق و جریان ساز باشد و  در در این راستا بنا داریم که  در این رویداد کارهای عمیق سازمانی خود را انجام دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان اضافه کرد: لذا وظایف محوله‌ ای که ما داریم  این است که  کمیته ارزیابی مردمی  را که  گسترده تر و فراتر داشته باشیم  واز همه ظرفیت های مردمی استفاده کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص الگوی سوم زن مسلمان  ابراز داشت: با توجه به اینکه شخصیت بانو دباغ یک شخصیت شناخته شده و بین المللی است و ما فوق یک همسر و مادر است در راستای برگزاری این کنگره  به ابعاد بین المللی آن توجه شود و دعوت از شخصیت های بزرگ و اندیشمندان از کشورهای اسلامی را نیز برای حضور در این کنگره داشته باشیم.

  ارتقایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مخاطب اصلی این رویداد بانوان هستند تصریح کرد: با توجه به شرایط حساس امروز در حوزه بانوان هدف ما شناخت بیشتر و تبیین شخصیت این بانوی بزرگ در بین قشر جوان و نوجوان است.

  وی افزود: دیدن مخاطب خیلی مهم است، متاسفانه امروز بسیاری از نوجوانان و جوانان ما هنوز بسیاری از شخصیت های بزرگ از جمله شهدا و افراد برجسته کشور را نمی شناسند در حالی که با  بسیاری از شخصیت های ورزشی تیم های مختلف خارجی را  به خوبی آشنا هستند.  

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان اضافه کرد:  با توجه به برگزاری این کنگره در این راستا پیشنهاد می‌شود نهضت پیشرفت بانوان استان  در راستای ارتباط گیری بهتر از طریق گروه‌هایی چون رفیقانه  بتواند نسبت به جذب لایه های مختلف بانوان نوجوان و جوان  برای حضور در این  کنگره  و شناخت و تببین شخصیت این بانوی بزرگ اقدام لازم را داشته باشد این جایگاه را به خوبی تببین کنند.

 وی خاطرنشان کرد: هر چند تبلیغات گسترده تر باشد بی شک برنامه کنگره بهتری را خواهیم داشت با این وجود در راستای برگزاری کیفیتر این کنگره  نیازمند این هستیم که از ظرفیت های مردمی استفاده شود و از همه نظریات و توانمندیهای دغدغه مندان، فعالان فرهنگی و اقشار مختلف استفاده کنیم تا کار به خوبی پیش برود.

گفتنی است: بانو مرضیه حدیدچی(دباغ) بانوی همدانی است در سال ۱۳۱۸ در خانواده ای مذهبی و فرهنگی در شهر همدان متولد و رشد کرد  و در سال ۱۳۳۳ و در سن ١٥سالگی با فردی به نام محمد حسن دباغ ازدواج کرد که از این ازدواج می توان سرآغاز تحولات زندگی وی نام برد.

مرضیه حدیدچی (که با نام طاهره دباغ نیز شناخته می‌شود، نخستین و تنها فرمانده زن سپاه بود که در زمان حکومت پهلوی زندانی ساواک و در دوران تبعید امام خمینی(ره) در پاریس محافظ شخصی خانواده ایشان شد.

مرحومه دباغ پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷، از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران بود و سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را هم در کارنامه خود داشت.

  وی۲۷ آبان ماه سال ۹۵ پس از گذراندن دوره‌ بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دارفانی را وداع گفت.

قرار است کنگره  این  بانوی مبارز و انقلابی که قبل و بعد از انقلاب سوابق ارزشمندی داشته و از افتخارات استان همدان است در سال جاری در همدان برگزار شود که در این راستا ۹ کمیته تشکیل شده که کمیته مردمی بر عمده سازمان تبلیغات اسلامی است.

کد خبر 1764063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha