شهدا حجاب را اصلی‌ترین نماد دین می‌دانستند

استاندار تهران گفت: آنها حجاب را  اصلی ترین نماد دین ما می دانستند و ما باید مواظب باشیم این ارزش را از دست ندهیم.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران، شنبه شب(۲۹اردیبهشت ماه)   اجلاسیه ۷۲۰ شهید دانش آموز استان تهران به میزبانی شهرستان ورامین در حسینیه شهدای گمنام این شهرستان باحضور علیرضا فخاری استاندار تهران، سردار ولی زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران، مجید درویشی فرماندار ویژه شهرستان ورامین و خانواده شهدا و دیگر مسئولان برگزار شد.

علیرضا فخاری استاندار تهران در اجلاسیه شهدای دانش آموز که در شهرستان ورامین در قالب کنگره ملی گرامیداشت ۱۲ هزار شهید استان تهران برگزار شد، گفت: شهدا هر روز تازگی خودشان را دارند و این می طلبد که چقدر روح ما هدایت و راهنمایی شهدا را می پذیرد.  
استاندار تهران ادامه داد: شجاعت و درایت شهدا در جایگاه خاص خود را دارد و امروز سنگر عوض شده و آنچه در دلها مانده یاد شهدا است. شهدا را بدون بهانه نبردند. اراده قوی و خودسازی شهدا جایگاه آنها را افزون کرده است.  

وی با اشاره به جایگاه شهدا در انقلاب اسلامی گفت: شهدا در عملیات های فتح المبین، والفجر، شلمچه و... را درک کردند و آنجایی که دشمن خواست اراده خود را نشان دهد این شهدا در جلوی دشمن ایستادگی کردند و با ریختن خون پاک خود از آرمان‌های امام راحل  تجدید میثاق کردند.  

استاندار تهران عنوان کرد: حمایت شهدا در جبهه های دفاع مقدس قابل ستایش است و برگزاری یادواره ها برای زنده نگه داشتن یاد شهدا است و استمرار این برنامه ها در جامعه قطعا برکات زیادی را به دنبال خواهد داشت.  

فخاری با بیان اینکه شهید را فقط شهید می شناسد اظهار کرد: اینجا فقط یادواره شهدا است و به فرمایش شهید سپهبد قاسم سلیمانی باید شهید باشید تا حرف شهدا را باجان و دل بفهمیم.  

وی گفت: کسانی که امروز فرصت پیدا می کنند در جایگاهی را در دست دارند به شهدا تکیه کنند و مسیر و راه  شهدا را مرور کنند و دریابیم که ما در مسیر شهدا هستیم، بدون چشم داشت، غرور و خودپسندی، بغض و کینه  ببینم در کدام سمت قرار داریم باید مقاومت کنیم و نتیجه بگیریم و از منش شهدا درس بگیریم و بدانیم یقینا شهدا گلچین شده انقلاب اسلامی هستند.  

فخاری شهدا را حقیقتا سرسپرده خدا دانست و تصریح کرد: کسانی را که فرصت می کنند و آنچه را که در خور بیت المال مصرف می کنند فقط مسیر شهدا را مرور کنند و خدمت بدون منت و خودخواهی را مد نظر قرار دهند.  
وی تصریح کرد: وابستگی های خودمان را بررسی کنیم که به کدام سمت گرایش داریم و منش شهدا صرفا از خودگذشتگی نبود و آنها معلم ما در تمامی ابعاد هستند و عمل به وصایا شهدا، ولایتمداری، مقاومت در مقابل دنیای رنگارنگ، ایثارگری، نگاه عدالت داشتن و عمل به تکلیف الهی بخشی از ویژگی های شهدا است.  
استاندار تهران به حجاب و عفاف در وصیتنامه شهدا اشاره کرد و بیان داشت: آنها حجاب را  اصلی ترین نماد دین ما می دانستند و ما باید مواظب باشیم این ارزش را از دست ندهیم و خواهران و برادران برای پاسداشت از این دستور الهی همت گمارند.
گفتنی است، در این مراسم پدر شهیدان اصغر، محمد و جانباز شهید اکبر عرب رستمی و مادر شهید محمد منصوری خاطراتی را بیان نمودند.

کد خبر 1764113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha