جشن بزرگ «زیر سایه خورشید» در امامزاده سید جعفر (ع) یزد برگزار شد/ واگذاری زمین به بیش از ۵ هزار یزدی

همزمان با دهه کرامت جشن بزرگ «زیر سایه خورشید» با حضور بیش از ۱۸ هزار یزدی در امامزاده سید جعفر (ع) یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، همزمان با دهه کرامت جشن بزرگ «زیر سایه خورشید» با حضور بیش از ۱۸ هزار یزدی در امامزاده سید جعفر (ع) یزد برگزار شد.

این مراسم با حضور داوران برنامه قرانی محفل در محل صحن امامزاده سید جعفر (ع) یزد در دوازدهمین سال پیاپی برگزار شد که در این مراسم  آیین واگذاری زمین به ۵۰۰۸ خانواده مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بروزرسانی واگذاری در استان به عنوان اولین استان کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار یزد و جمعی از مردم و مسئولین انجام شد.

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ساخت بیش از ۲ میلیون ۶۰۰ واحد مسکنی امروز در سطح کشور آغاز شده و میزان زمین در این پروژه بیش از ۱۰۰ هزار هکتار در شهرها و روستاها است.

وی افزود: در سال ۹۹  رشد تولید بخش مسکن منفی ۱۳ بود در ۹ ماهه ۱۴۰۲ به بیش از مثبت ۴ رسید که نشانگر عملیات گسترده ساخت مسکن است که در این راستا بخش زیاد کاهش بیکاری ناشی از همبستگی ساخت مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اگر دنبال کاهش تورم هستیم باید در تولید دنبال شود و شاخص های فرهنگی و تولید ناخالص در مسکن است و نیاز پیشرفت کشور چرخیدن تولید مسکن است.

بذرپاش بیان کرد: ما همه ظرفیت های دولت را به میدان آوردیم و مداخله مسکن کرده ایم.

وی اشاره به ترانزیت کشور و کریدور گفت: خدا موقعیت منطقه ای خوبی به ما عنایت کرده که باید حداکثر استفاده را داشته باشیم و در در این راستا سال گذشته در ترانزیت کشور رشد ۶۰ درصدی داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همه تلاش ما در این مسیر است و مسیر رشد ادامه دارد و در همین دوماه ۵۵ درصد رشد نسبت به همین مدت مشابه سال گذشته داشتیم که امیدواریم رکورد را ثبت کنیم.

کد خبر 1764125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha