وابستگی فرهنگی ایران در برزیل فعالیت خود را آغاز کرد

علیرضا میرجلیلی، وابسته جدید فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بزریل، روز جمعه (۲۸ اردیبهشت‌ماه) در راستای «تحقق دیپلماسی فرهنگی در تراز چهل‌واره دوم انقلاب اسلامی» به عنوان شعار و مأموریت جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دولت سیزدهم، فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم افتتاحیه وابستگی فرهنگی ایران در برزیل طی مراسمی با حضور عبدالله نکونام‌قدیری، سفیر و علیرضا میرجلیلی، وابسته جدید فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و کارمندان سفارت برگزار شد.

در این مراسم، سفیر کشورمان ضمن خیرمقدم و آرزوی موفقیت برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی، به اهمیت نگاه فرهنگی مخصوصا برای ایران با سابقه غنی دینی و تمدنی اشاره کرد و با ذکر نمونه‌هایی از تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی در مأموریت‌های قبلی، خواستار تقویت موضوعات مختلف فرهنگی مخصوصا زبان فارسی و برنامه‌های دینی و معنوی شد.

وابسته فرهنگی کشورمان نیز در سخنانی، به تشریح نقش و جایگاه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گسترش فعالیت‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی ایران در عرصه بین‌الملل پرداخت و گفت: در فرهنگ ما، تمام اعضای جامعه رسالت فرهنگی دارند و ان‌شالله بتوانیم با کمک یکدیگر این معارف و فرهنگ را به کشور برزیل و منطقه محل مأموریت به بهترین نحو منتقل کنیم.

در ادامه، دیگر کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن خوش‌آمدگویی و ابراز خرسندی از حضور وابسته فرهنگی ایران در بزریل، نسبت به گسترش فعالیت‌های فرهنگی بین دو کشور ایران و برزیل و همکاری سفارت و وابستگی فرهنگی در زمینه‌های مختلف اعلام آمادگی و همکاری کردند.

وابستگی فرهنگی ایران در برزیل فعالیت خود را آغاز کرد

شایان ذکر است، برنامه تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مدیریت جدید حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در راستای «تحقق دیپلماسی فرهنگی در تراز چهل‌واره دوم انقلاب اسلامی» به عنوان شعار و مأموریت جدید این سازمان در دولت سیزدهم به سمت اجرایی شدن پیش خواهد رفت و این برنامه تحولی محورهای ۶ گانه دارد که روایت‌گری مؤثر و جریان‌ساز از انقلاب اسلامی، اجتماعی‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی و ایران، حضور هدفمند در زیست‌بوم‌های نوین ارتباطاتی، افزایش سهم ایران در بازار صنایع فرهنگی و بازآرایی کنشگران فعال در حوزه دیپلماسی فرهنگی از آن جمله است. 

همچنین، رویکرد اصلی این سازمان پس از اقدامات فرهنگی در کشورهای همسایه، کشورهای آمریکای لاتین و برخی از کشورهای آفریقایی است که امید است با فراهم کردن بسترهای لازم، علاوه بر شناسایی ظرفیت‌های ایران اسلامی، نقش مؤثری در صادر کردن فرهنگ ایران داشته باشد.

کد خبر 1764152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha