جشنواره ملی مطبوعات به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شود

قناعت از جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست با برگزاری جشنواره ملی مطبوعات به میزبانی خراسان جنوبی در سال آینده موافقت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز یک شنبه (۳٠ اردیبهشت) در اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور به میزبانی خراسان جنوبی، اظهار داشت: امسال دومین سال جشنواره مطبوعات شرق با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرنگاران برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه موضوع مطبوعات و رسانه موضوع اول عرصه‌های جهانی است، افزود: امروز رسانه فصل الخطاب است. 

قناعت با بیان اینکه در آمریکا تعداد افرادی که به خاطر حمل سلاح کشته شدند حدود ۲۴ هزار نفر است، به خفقان و امپراطوری رسانه در آمریکا اشاره کرد و گفت: لابی‌های آمریکایی رسانه را آن‌طور که می‌خواهند مدیریت می‌کنند. 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین استفاده از رسانه و فضای مجازی در غرب است، گفت: در جمهوری اسلامی شاهد توجه خاص به حوزه رسانه بودیم و به لحاظ کمیت شاهد افزایش پایگاه های خبری بودیم. 

وی یکی از نقاط قوت دشمن را رسانه دانست و گفت: رسانه ضعف ما است گرچه ما شاهد تحول و رویش های جدید هستیم اما ما با حرکت های جهشی دشمن در حوزه رسانه، خیلی فاصله داریم. 

وی با اشاره به عقب ماندگی های تاریخی در استان خراسان جنوبی، گفت: اقدامات خوبی انجام شده اما دستگاه ها در انعکاس اخبار و اقدامات صورت گرفته ضعف دارند. 

وی گفت: در دیدار مردم خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، مقام معظم رهبری بر کریدور شمال به جنوبی و قطار استان تاکید داشتند، تاکنون ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای زیر سازی احداث قطار هزینه خواهد شد و  ایستگاه بیرجند و قاین هم عملیات آن آغاز شده است. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به قرار گرفتن استان خراسان جنوبی در آخرین خط گاز رسانی کشور، گفت:  با هشت هزار میلیارد تومان انتقال گاز به استان در دستور کار است. 

وی با بیان اینکه ۱۲ برنامه فرهنگی هنری سال ۱۴٠۳ با حضور جانشین وزیر رونمایی شد، به تدین و دینداری خوب مردم خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: موضوع مطبوعات و رسانه با وجود پروفسور معتمدنژاد سبقه طولانی دارد. 

وی در پایان گفت: درخواست داریم تا برگزاری جشنواره ملی مطبوعات به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شود چراکه این ظرفیت در استان ما وجود دارد.

کد خبر 1764184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha