مکان رویداد حدیث سلسله الذهب باید شهره جهان شود

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور اظهار کرد: مدتها تلاش شد این سفر در تقویم ملی ما ثبت شود و بحمدالله این مهم انجام شد و روز ورود امام رضا علیه السام به نیشابور یعنی دهم تیر و روز صدور حدیث سلسله الذهب در نیشابور به عنوان روز ملی اعلام شد ودر تقویم ها آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید قاسم یعقوبی گفت: مانیشابوریها و مسئولین وظیفه مهمی در رابطه با این سفر امام رضا علیه السلام به نیشابور داریم و آن بحث جایگاهی است که امام این حدیث صادر را صادر کرد که به مکان رویداد تعبیر می کنیم که امام رضا علیه السلام در چه محلی ایستادند و این حدیث راخواندند این محل معلوم است و باید نماد سازی شود.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی از سوی شهرداری نیشابور آغاز شده، مراحل تحقیقات و مطالعات در خصوص مکان توقف حضرت و بیان حدیث توسط دانشگاه شهید بهشتی تهران و محققان و باستان شناسان و کارشناسان برجسته انجام شده و مکان رویداد نهایی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی یادآورشد: باید مکانی برای رویداد حدیث سلسله الذهب  درست کنیم که شهره جهانی شود و مردم از سراسر ایران و دنیا برای دیدن آن بیایند.

 امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور تصریح کرد :جا دارد احیای مکان رویداد حدیث سلسله الذهب در قالب یک طرح ملی مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد و همه مردم و تشکل‌های فرهنگی، مذهبی در این خصوص به میدان بیایند وامیدواریم بخشی از برنامه‌های فرهنگی هنری ویژه دهم تیرماه سالروز ورود امام رضا علیه السلام به نیشابور در مکان رویداد حدیث سلسله الذهب برگزار شود.

خبرنگار: سیدباقر میرعلمدار

کد خبر 1764232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha