توکل به خدا، همت بلند و خستگی‌ناپذیری از خصوصیات برجسته حضرت امام(ره) بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) شخصیتی استثنایی و ممتاز داشتند، گفت: ایمان راسخ، توکل به خدا، همت بلند و خستگی‌ناپذیری از خصوصیات برجسته حضرت امام خمینی(ره) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید جواد خاضع» امروز در نشست برنامه ریزی ستاد بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد، اظهار کرد: تأسیس حکومت اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی در یکی از حساس‌ترین نقاط دنیا، در شرایطی که بیش از دو قرن به ‏طور کاملا برنامه ‏ریزی شده، علیه ادیان و به خصوص علیه اسلام تبلیغ شده بود، دین را افیون توده‌ها معرفی می کردند و جهان در تسخیر دو ابرقدرت آمریکا و شوروی بود و کشورها به دو دسته سلطه‌گر و سلطه‌پذیر به سر می‌بردند، کاری در حد معجزه‏ بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید در ایام ارتحال ملکوتی حضرت امام، شخصیت والا و ممتاز معمار کبیر انقلاب اسلامی را تبیین و اندیشه‌های والا و نورانی حضرت امام(ره) را بازخوانی کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از ابعاد شخصیت حضرت امام(ره) هنوز برای بخشی از نسل جوان ما که آینده‌سازان کشور هستند و در گام دوم انقلاب باید اداره امور کشور را به دست بگیرند، ناشناخته است.

حجت الاسلام خاضع بیان کرد: بعد از ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری به عنوان جانشین خلف و صالح حضرت امام خمینی(ره) انتخاب شد و ایران اسلامی با رهبری حکیمانه و هوشمندانه امام خامنه‌ای «مد ظله العالی» با عزت و اقتدار در مسیر اندیشه‌های الهی، نورانی و آرمان‌های والای حضرت امام و زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی حرکت کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: امروز به برکت هدایت‌های مدبرانه رهبر حکیم انقلاب شاهد فراگیر شدن مکتب و اندیشه‌های امام خمینی(ره) در سراسر جهان هستیم، به نحوی که ملت‌های آزاده، آزادگان و عدالت‌طلبان جهان و دانشجویان آمریکا، اروپا و سایر نقاط جهان در حمایت از قدس شریف و فلسطین قهرمان به پا خواسته‌اند.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) بود که فلسطین را به مسئله نخست جهان اسلام تبدیل کرد و همواره اهتمام خاصی به موضوع فلسطین داشتند و اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» یادگار ماندگار و ارزشمند امام راحل بوده و در منظومه فکری حضرت امام (ره) دفاع از فلسطین یک تکلیف است‌.

حجت الاسلام خاضع عنوان کرد: برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی و بصیرتی، برگزاری برنامه‌های متعدد در مساجد و بقاع متبرکه سراسر استان، تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تولید محتوا در قالب فیلم‌کوتاه، نماهنگ، پوستر، عکس‌نوشته، موشن‌گرافی، اینفوگرافی، برگزاری محافل انس با قرآن، استفاده از ظرفیت خطبه‌های نمازجمعه ۱۱ خرداد، برگزاری میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه، برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، فضاسازی و تبلیغات محیطی و اعزام کاروان به حرم مطهر امام خمینی(ره)، برخی از برنامه‌های ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: انتظار است در ادارات و سازمان‌ها نشست‌های تخصصی ویژه کارکنان پیرامون ابعاد شخصیت امام راحل عظیم‌الشان و برگزاری مسابقه از وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام (ره) برگزار شود، همچنین قیام مردمی و خونین ۱۵ خرداد، به عنوان مبدا نهضت اسلامی و قیام ملت ایران علیه استبداد و استعمار باید زنده نگه داشته شود.

وی خاطرنشان کرد: شب‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء مراسم گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام(ره) و شهدای گرانقدر قیام خونین ۱۵ خرداد در مساجد سراسر استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام خاضع در پایان، گفت: مراسم محوری بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد و در مرکز استان با سخنرانی یکی از شخصیت‌های ملی، دوشنبه ۱۴ خرداد ساعت ۱۰ صبح در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار خواهد شد.

کد خبر 1764259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha