اضافه شدن ۶ عضو جدید به اعضای شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد/مدیران کانون های مساجد عضو شورای فرهنگ عمومی

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۶ نفر عضو جدید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به ساختار شورای فرهنگی عمومی هر استان اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از دفتر کانون خدمت رضوی در استان، اظهار کرد: کاروان زیر سایه خورشید در دهه کرامت در همه مناطق استان حضور پیدا کردند و به نوعی شور معنوی خاصی را با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به صورت ابتکاری و خلاقانه در دستور کار قرار دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر برنامه‌های متنوع دفتر کانون خدمت رضوی، دستگاه‌های مختلف نیز برنامه‌های متنوعی را برای دهه کرامت پیش بینی و اجرا کردند و همچنین سپاه فتح نیز با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها در زمینه برگزاری اجلاسیه‌های شهدا در شهرستان‌های مختلف فعالیت‌های ارزشمندی را انجام دادند که باید از آنها تشکر کرد.

وی در ادامه به ارائه گزارش کوتاهی از برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۵۵ نشست از طرف شورای فرهنگ عمومی در مرکز استان و شهرستان‌های مختلف برگزار شد که به جهت نظم در برگزاری نشست‌ها، جز سه استان برتر کشور بودیم.

درخشان با اشاره به اینکه نشست‌های شورا با مصوبات خوبی به ویژه در مرکز استان برگزار شده که ۳۰۳ مصوبه خروجی این نشست‌ها بود، بیان کرد: بخش قابل توجهی از این مصوبات اجرایی شده که شامل نشست‌های مرکز استان و جلساتی که شخص نماینده ولی فقیه به عنوان یک دغدغه فرهنگی از جهت مسائل عمومی و اجتماعی به آنها ورود پیدا کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف نسبت به اینکه بخشی از مصوبات نیز با کم کاری و کوتاهی برخی از دستگاه‌ها ممکن است به مرحله اجرایی نرسد، ادامه داد: نشست امروز نیز با دو دستور کار آئین نامه جدید شورای فرهنگی عمومی استان و اضافه شدن برخی از دستگاه‌ها به نشست‌های این شورا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از اعضای جدید صرفاً دستگاه‌های اجرایی و دولتی نیستند و به عنوان اعضای حقیقی می‌توانند در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی حضور پیدا کنند، یادآور شد: امام جمعه مرکز استان به عنوان رئیس شورا، استاندار به عنوان نایب رئیس شورا و مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هستند.

درخشان خاطرنشان کرد: مدیرکل صدا و سیما، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل اطلاعات استان، مدیرکل ورزش و جوانان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شهردار مرکز استان، مدیر حوزه‌های علمیه، مدیرکل امور بانوان استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل تبلیغات اسلامی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیر مرکز رسیدگی با امور مساجد، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، دادستان مرکز استان و رئیس شورای اسلامی شهر مرکز استان از اعضای شورای فرهنگ عمومی هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، دبیر ستاد امر به معروف نهی از منکر، رئیس اتحادیه موسسات قرآنی، یک نفر از رؤسای دانشگاه‌های استان، یک نفر از بانوان صاحب نظر در مسائل فرهنگی استان، یک نفر از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فرهنگی و اجتماعی استان با معرفی اداره کل تبلیغات اسلامی، یک نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های صاحب نظر در مسائل فرهنگی استان، یک نفر از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان، یک نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با معرفی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، یک نفر از نمایندگان اهالی رسانه و مطبوعات از اعضای جدید هستند که حدود ۶ نفر عضو جدید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به ساختار شورای فرهنگی عمومی هر استان اضافه شده است.

وی یادآور شد: در ساختار جدید پنج کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی تشکیل می‌شود که این کمیته‌ها نیز طبق دستورالعمل مربوطه اعضایی را در ذیل خود دارند و باید نشست کمیته‌ها به صورت منظم برگزار، مصوبات و پیشنهاداتی که این کمیته‌ها در طول سال ارائه می‌دهند، به عنوان موضوعات مورد توجه شورای فرهنگ عمومی قرار می‌گیرد.

درخشان به این کمیته های تخصصی اشاره و افزود: کمیته هنر و رسانه با دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امور دینی، تبلیغات و مناسک با مسئولیت مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، کمیته تعلیم و تربیت با دبیری مدیرکل آموزش و پرورش، کمیته امور اجتماعی، خانواده و رصد با مسئولیت مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری و کمیته اقتصاد و فرهنگ با مسئولیت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که هر کمیته با حضور اعضا تشکیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به دومین دستور کار شورا یفرهنگ عمومی استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به برگزاری کنگره ملی حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره)، نماینده فقید سابق ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۶ این کنگره ملی در نیمه دوم امسال نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به گستردگی، سطح علمی و فرهنگی و همچنین ظرفیت های علمی و دانشگاهی مسئولیت اجرایی دومین کنگره ملی حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی(ره) با دانشگاه یاسوج خواهد بود.

درخشان گفت: این کنگره ملی ۱۰ کمیته اجرایی داشته که دستگاه های مختلف به منظور جریان سازی فرهنگی در جامعه عضو کمیته خواهند بود.

کد خبر 1764271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha