عقب‌ماندگی حوزه زیرساخت‌های فرهنگی خراسان جنوبی مرتفع شود

قناعت با اشاره به نگاه محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم گفت: اکنون بهترین فرصت است که عقب‌ماندگی‌ها در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی برخی از استان‌ها از جمله خراسان جنوبی تا حد زیادی مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۳۰ اردیبهشت) در دیدار با جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: استان خراسان جنوبی یکسری عقب‌ماندگی‌هایی در حوزه زیرساخت‌ها دارد که در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی هم به همین شکل است.

وی به نگاه محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: اکنون با توجه به اینکه نگاه دولت سیزدهم به کل کشور واحد است و مناطق محروم را به صورت ویژه‌تر می‌بینید، بهترین فرصت است که  عقب‌ماندگی‌ها در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی برخی از استان‌ها از جمله خراسان جنوبی تا حد زیادی مرتفع شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فضای تعاملی و همدلی در استان، گفت: بهترین فرصت است که بخشی از این عقب‌ماندگی را در حوزه زیرساختی و ضعف‌ها را جبران کنیم.

علی فرخنده- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مشکل اساسی در استان بحث عقب‌ماندگی در زیرساخت‌ها فرهنگی است، گفت: پروژه‌های از سال ۸۴ باقی مانده و در حال حاضر در هشت شهرستان پروژه‌های نیمه تمام داریم و این عقب‌ماندگی است که در گذشته توجه نشده است.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر دولت سیزدهم فاز اول خانه مطبوعات با ۱۵۰ متر مربع زیربنا و خانه فرهنگ استان با ۲ هزار مترمربع زیربنا تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

فرخنده با بیان اینکه در دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعتبارات خوبی در بخش تملک برای مجتمع فرهنگی اختصاص یافت، عنوان کرد: پروژه تالار شهر بیرجند دچار عقب‌ماندگی زیادی است و اکنون پیشرفت فیزیکی هفت درصدی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به لزوم توجه به حوزه حماسی فرهنگی در مرز شرق، تصریح کرد: اشتراک فرهنگی، زبان، موسیقی و شعر و مد و لباس ایران با کشور افغانستان ظرفیت مغتنمی است که در قرارگاه شهید آوینی هم پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی مشترکی با افغانستان را داده بودیم لذا فرصت مغتنمی است که نگاه دیپلماسی به مرز داشته باشیم که در امنیت مرز نیز موثر است.

وی بیان کرد: در حوزه منابع انسانی نیز سهمیه جذب ۱۴ نفر به استان خراسان جنوبی داده شده است که امیدواریم به زودی به بدنه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تزریق شود.

کد خبر 1764283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha