فعالیت مساجد نماد هویت و معنای جامعه شیعی است

رئیس بنیاد مهدویت استان اصفهان با اشاره به نقش مساجد و اقامه نماز در این مراکز گفت: مساجد و اقامه فریضه در این مرکز نماد هویت و معنای جامعه شیعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مهدی نیلی پور» در ششمین اجلاسیه نماز نجف آباد جایگاه نماز، اذان و مساجد در جامعه شیعی را تشریح کرد و اظهارداشت: این مراکز دینی مهمترین ارکان کشورهای اسلامی و در جامعه شیعی نماز اول وقت جایگاه مهمی دارد.

رئیس بنیاد مهدویت استان اصفهان افزود: مساجد و اقامه فریضه در این مرکز نماد هویت و معنای جامعه شیعی است و نباید کم رنگ و کم اهمیت جلوه پیدا کند.

وی با اشاره به لزوم تداوم مستمر فعالیت مساجد در طول روز، تصریح کرد: تعداد کمی از مساجد فریضه اقامه نماز صبح دارند که این زیبنده جامعه اسلامی نیست.

حجت الاسلام نیلی پور ادامه داد: پس از اقامه نماز جماعت نباید درب مساجد سریع بسته شرود چرا که برخی قصد اقامه این فریضه را داشته و یا از معنویت آن می خواهند بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: پخش اذان در محیط زندگی در جذب به مسجد و ترویج فرهنگ نماز نقش دارد ولی این امر نیز کمتر مورد اهمیت قرار گرفته و گاهی کم رنگ می شود.

رئیس بنیاد مهدویت استان اصفهان با بیان اینکه اذان زنده از اهمیت خاصی برخوردار بوده، گفت: پخش اذان توسط موذن هر مسجد اهمیت و جایگاه مهمی دارد و در صورت نبود آن باید از سیستم صوتی استفاده کرد.

وی یادآورشد: پدر و مادر باید در محیط خانواده در خصوص نماز و جایگاه آن با فرزندان خود صحبت کنند و اقامه نماز جماعت توسط والدین در منزل نیز انجام شود.

حجت الاسلام نیلی پور دعوت به حضور برای نماز جماعت و فرهنگ سازی اقامه نماز را مهم خواند و اذعان داشت: مدارس و خانواده ها در این خصوص نقش مهمی دارند.

کد خبر 1764329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha