تولیدات فاخر حوزه ایثار و شهادت حمایت می‌شوند

رستگار از حمایت تولیدات فاخردر حوزه ایثار و شهادت خبردادوگفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

علی اکبر رستگار درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ با بیان اینکه هرآنچه پیشرفت و اقتدار در کشور داریم مرهون خون شهدا است گفت: شهادت در فرهنگ اسلامی جایگاه والایی دارد و خداوند بارها در قرآن به این موضوع اشاره‌کرده است.

وی وظیفه واحد فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان را در درجه اول ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و مرور رشادت‌های دلاور مردانی  دانست که با تکیه‌ بر مفاهیم والای جهاد و شهادت به رسالت خویش عمل کردند.

رستگاربا تأکید براینکه راه شهدای ادامه دارد و این میراث بزرگ را باید برای نسل‌های آینده به ودیعه گذاشت ادامه داد: معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان برنامه های مختلفی را برای سالجاری پیش بینی کرده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان ماموریت اساسی این حوزه را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حفظ، نگهداری، تدوین و تالیف آثار شهدا، خاطره نگاری، تولید محتوا، تبلیغات محیطی، ساخت نمادهای ایثار و شهادت در سطح شهرها و معابر، پیگیری امور آموزشی یادگاران شهدا و ایثارگران، تولیدات هنری، نمایشنامه، تئاتر، سرود و ...  نام بردوافزود: ۷۹۱ فعالیت در قالب برنامه عملیاتی برای معاونت فرهنگی بنیاد استان سمنان در نظر گرفته شده است.

وی برپایی یادواره های شهدا، بزرگداشت هفته دفاع مقدس، نکوداشت سوم خرداد، هفته بسیج، روز جانباز، سالروز ورود آزادگان، روز شهدا، دهه فجر، سالروز وفات حضرت ام البنین (ع) و روز مادران شهدا را از جمله برنامه های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان برشمردوافزود: از مقاله ها و پایان نامه های دانشجویی در حوزه ایثار و شهادت حمایت می شود.

رستگار برگزاری مسابقات کتابخوانی، مسابقات قرآن خانواده های شاهد و ایثارگر، بزرگداشت شهدای منا، سالروز شهادت سردار سلیمانی مراسم پدران آسمانی، آموزش راویان ایثار، بهره برداری از ظرفیت و توانمندی تشکل های ایثارگری، اجرای نقاشی دیواری و دیوارنویسی، اجرای اردوهای ورزشی، سیاحتی و زیارتی، برگزاری جلسات شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست استاندار، استعدادیابی و شناسائی نخبگان و برگزاری دوره های توانمند سازی و ارتقاء مهارتهای ایثارگران و ... را از برنامه های شاخص معاون فرهنگی بنیاد شهید عنوان کردوافزود: استان سمنان قریب به سه‌هزار شهید، تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی به موضوع جمع آوری و چاپ وصیت نامه شهدا اشاره کردو افزود: خاطرات والدین، همسران شهدا جمع آوری شده وهمچنین جمع آوری خاطرات ایثارگران نیز ادامه دارد.

کد خبر 1764560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha