اهل سنت آذربایجان غربی برای رئیس جمهوری شهید خود سنگ تمام گذاشتند

مردم اهل سنت آذربایجان غربی برای رئیس جمهوری شهید و همراهانش خود سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، به دلیل اینکه قومیت های مختلفی در این استان در کنار هم زندگی می کنند آذربایجان غربی به عنوان سرزمین رنگین کمان شهرت گرفته و در تمام مناسبت ها و حوادثی که در ایران رخ می دهد جدا از ملیت و قومیت کنار هم بوده و حضور پررنگی دارند.

شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش یکی از حوادث تلخ و ناگوار و همچنین باورنکردنی بود که مردم ایران مخصوصا آذربایجان را شوکه کرد و به همین خاطر مراسمات مختلفی در تمام نقاط شهری و روستایی این استان در حال برگزاری است که در این راستا اهل سنت آذربایجان غربی برای رئیس جمهوری شهید سنگ تمام گذاشتند.

از برگزاری مراسمات مختلف از جمله جمع خوانی قرآن تا حضور در تبریز از جمله این برنامه ها است.

در این راستا صبح امروز هزاران نفر از مردم بوکان با حضور در مراسم ختم رئیس‌جمهور شهید خود یاد و نام او را گرامی داشتند و حضور مردم در این مراسم چنان بود که چندین بار مسجد جامع این شهر با گنجایش چند هزار نفری از جمعیت پر شد.

اهل سنت آذربایجان غربی برای رئیس جمهوری شهید خود سنگ تمام گذاشتند

اهل سنت آذربایجان غربی برای رئیس جمهوری شهید خود سنگ تمام گذاشتند

خادمان امت پاداش یک عمر مجاهدت خود را با اجرت شهادت دریافت کردند

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدسعید آزادموسوی، مدیر مرکز اسلامی استان آذربایجان‌غربی در پی شهادت رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران و همراهان پیام تسلیتی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

با اندوهی فراوان و در نهایت تأثر و تالم حادثه دلخراش سقوط بالگرد که منجر به شهادت آیت‌الله رئیسی رحمه‌الله علیه،آیت‌الله‌سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه مردمی تبریز، دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و استاندار آذربایجان‌شرقی، جناب آقای مالک رحمتی و سایر همراهان حین مأموریت شده و به لقاءالله پیوستند را محضر ولی امرمسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مد ظله العالی، ملت ایران و به‌ویژه مردم شریف استان آذربایجان‌غربی و جامعه اهل سنت استان ،روحانیون معزز،  مدرسین و طلاب مدارس علوم دینی اهل‌سنت استان و بازماندگان ایشان، تسلیت می‌گویم.

این خادمان امت، پاداش یک عمر مجاهدت خود را در سالروز میلاد مسعود حضرت علی‌ابن موسی الرضا (ع) حین خدمت با اجرت شهادت دریافت نمودند.

به راستی شهادت هنر مردان خداست و بندگان مخلص و الهی، همیشه و در همه حال در آرزوی شهادت هستند و خوشا به حال کسانی که در راه جهاد و خدمت به مردم، عاشقانه به دیدار معبود خود بشتابند.

از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را مسئلت دارم.

همچنین علما و روحانیان اهل‌سنت آذربایجان‌غربی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان پیام تسلیت های مختلفی صادر کردند.

وجود آیت‌الله رئیسی وزنه سنگینی برای نظام بود

امام جمعه اهل‌سنت شاهین‌دژ با تبریک و تسلیت شهادت سیدالشهدای دولت جمهوری اسلامی ایران و رئیس‌جمهور محبوب، مردمی و ولایی کشورمان اظهار داشت: امید است که روح ایشان با شهدا محشور شده و خداوند متعال به بازماندگان صبر جمیل عطا فرمایید.

ماموستا خالید رسول‌زاده گفت: بی‌تردید وجود این مرد خستگی‌ناپذیر وزنه سنگینی برای مردم و نظام بود و فقدان ایشان باعث تاسف و تالم است.

تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی به محضر رهبری و ملت ایران

ماموستا عباس احمدی امام جمعه بوکان نیز تصریح کرد: سانحه هوایی بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان و شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان باعث تاسف و تالم شد، این مصیبت وارده را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت ایران و تمامی بازماندگان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال خواستار صبر جمیل به بازماندگان هستیم.

آیت‌الله رئیسی در حین خدمت و مجاهدت به شهادت رسید

امام جمعه اهل‌سنت خلیفان نیز اظهار داشت: شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه را به رهبری و تمامی ملت ایران تسلیت عرض می‌کنیم و در این راستا رئیس‌جمهور فقید کشورمان در حال خدمت، مجاهدت و عبادت به فیض شهادت نائل آمد.

ماموستا قادر محمودشیرین بیان کرد: بی‌تردید هر قوم و انسانی که در راه خدمت‌رسانی باشد بزرگ آن قوم است و شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ضایعه دردناکی است که در طول تاریخ ماندگار می‌شود و امید است که خداوند به بازماندگان صبر جزیل عنایت کند.

مصیبت شهدای خدمت آزمونی برای صبر و استقامت ما در مسیر ایمان و باورهای اسلامی و انقلابی است

محمدصالح حاجی هاشم آبادی، امام جمعه و مسئول مرکز اسلامی شهرستان پیرانشهر گفت: ما خبر حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه رئیس جمهور مردمی و همراهان ایشان را دریافت کردیم و این مصیبت وارده، آزمونی برای صبر و استقامت ما در مسیر ایمان و باورهای اسلامی و انقلابی است.

وی افزود: به عنوان خادمی از خدمتگزاران دین مبین اسلام و به نمایندگی از جامعه روحانیت و مردم قهرمان شهرستان پیرانشهر، شهادت این عزیزان را به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران اسلامی و خانواده‌های معزز شهدا تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن عزیزان مسئلت می‌نمایم.

آیت الله رئیسی  جان خود را فدای خدمت به خلق خدا کرد

ماموستا بهنام، امام جمعه سرو گفت: آیت الله ابراهیم رئیسی و یارانش همواره با تلاش در جهت رفع مشکلات مردم، خواب را از چشمان حرام و با سفر به نقاط مختلف کشور و دیدار با مردم محروم و کم برخوردار، ثابت کرد توجه ویژه ای به محرومان دارند ودر همین سنگر نیز با تقدیم جان به جان آفرین خود را فدای خدمت به خلق خدا نمودند.

وی افزود: لذا به نوبه خود و از طرف اهالی و شهروندان شهر مرزی سرو این ضایعه دردناک را محضر مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران علی الخصوص مردم همیشه در صحنه صومای وبرادوست و شهروندان شهر مرزی سرو و خانواده های داغدیدگان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال، برای آن عزیزان از دست رفته ، غفران الهی و علّو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی  را مسئلت می نمایم.

اهل سنت آذربایجان غربی برای رئیس جمهوری شهید خود سنگ تمام گذاشتند

اهل سنت آذربایجان غربی برای رئیس جمهوری شهید خود سنگ تمام گذاشتند

اهل سنت آذربایجان غربی برای رئیس جمهوری شهید خود سنگ تمام گذاشتند

 اهل سنت آذربایجان غربی برای رئیس جمهوری شهید خود سنگ تمام گذاشتند

اهل سنت آذربایجان غربی برای رئیس جمهوری شهید خود سنگ تمام گذاشتند

کد خبر 1764775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha