کانون‌های مساجد همدان عزادار شهادت خادم الرضا(ع)

حجت الاسلام عزیزی از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در پی شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان در کانون های فرهنگی و هنری استان همدان خبر داد.

حجت الاسلام علی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از همدان، ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان در پی حادثه دلخراش سقوط بالگرد گفت: این داغ سنگین برای همه سخت بود چرا که ملت ایران مردی خدوم، جهادی و نمونه بارز ایمان و فداکاری را از دست داد.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه در پی درپی شهادت خادم‌الرضا (ع) حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و یاران و همراهانشان ویژه برنامه های یادبود در کانون های مساجد  استان همدان در حال برگزاری است افزود: پخش صدای قرآن قبل از نماز مغرب و عشاء در مساجد، در حال انجام است.

وی به سیاه پوش کردن فضای بیرونی مساجد در این غم بزرگ اشاره کرد و گفت: برپایی ایستگاههای صلواتی و توزیع شربت و چای، برگزاری مراسم بزرگداشت و سخنرانی پیرامون ابعاد شخصیت رئیس جمهور شهید، از دیگر برنامه های کانون‌های مساجد استان همدان است.

عزیزی به برگزاری مجالس روضه خوانی، نوحه خوانی و عزاداری سنتی با محوریت کانون های فرهنگی هنری در سطح مساجد استان اشاره و تصریح کرد: در کانون های شهری و روستایی اجرای پویش قرآن هدیه به روح بلند شهدای خدمت در حال انجام است.

وی  اضافه کرد: پخش کلیپ های صلوات خاصه امام رضا (ع)، تولید محتوا و برنامه های فرهنگی در فضای مجازی و کانال های مجازی کانون های فرهنگی هنری مساجد، با هدف معرفی شهید راه خدمت از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 گفتنی است هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران  شهید آیت الله ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح «سد قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

کد خبر 1764796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha