مردم به احترام کسی که خالصانه خدمت کند تا پای جان وفادارند

منتخب مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم با حضور پرشور در مراسمات تشییع شهدای خدمت نشان دادند به احترام کسی که برای آن ها خالصانه خدمت کنند تا پای جان وفادارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز، منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در تجمع بزرگ مردم ارومیه و در گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و شهدای خدمت، با اشاره به سوم خرداد گفت: فتح خرمشهر یادآور دلاور مردی‌های جوانان رشید است که خونین شهر را به خرمشهر تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه امروز مقرر بود که رئیس جمهور به استان ما در قالب سفرهای استانی بیایند، گفت: ولی شاهد هستیم که با تقدیرات و قسمت الهی شهادت قسمت آیت الله رئیسی شد و امروز مردم در شهرهای مختلف و  مخصوصا مردم قهرمان و ولایت مدار ارومیه کنارهم  جمع شدند و همه ما مسئولین مدیون مردم شریف هستیم و مردمی که همیشه در صحنه هستند.

منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن خیال می کرد که با شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش شاید مردم عکس العمل خاصی نشان ندهند ولی مثل همیشه کور خوانده بود و مردم به صحنه آمدند و تشییع های باشکوهی که در شهرهای مختلف رخ داد و همه مردم چه بزرگ و کوچک و زن و مردم و لشکری وکشوری به میدان آمدند و نشان دادند مردم به احترام کسی که برای آن ها خالصانه خدمت کنند تا پای جان وفادارند.

وی گفت: مردم  با اشاره مقام معظم رهبری به صحنه آمدند و نشان دادند که پای پرچم انقلاب ایستادند و مخصوصا در استان آذربایجان غربی که اقوام و ادیان و قومیت های مختلفی کنار هم حضور دارندو همه ید واحده در برابر دشمن هستند.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز با اشاره به خصوصیات شهید آیت الله رئیسی گفت: اخلاص مهمترین ویژگی این شهید بزرگوار بود و نشان داد که اگر کار برای خدا باشد، خدواند هزاران برابر پاداش و توفیق را به شخص ارزانی می کند و این اخلاص را از عبادت های شبانه و تربیتی که از دامن مادر متدین یافته اند، بدست آورده بودند.

وی گفت: مسئولین دولتی تا اخلاص در کار ما نباشد ما توفیق و برکتی در کار خود نخواهیم داشت و که باید مورد توجه قرار دهیم.

این مسئول ادامه داد: دومین ویژگی شیهد آیت الله رئیسی پرکار و خستگی ناپذیر بودن بودن بود و فعالیت این شهید مختصص ساعت اداری نبود و شبانه روز به مردم خدمت می کرد.

وی تبعیت از رهبری را خصوصیت سوم این شهید عنوان کرد، گفت: شهید آیت الله رئیسی اگر تشخیص می دادند که مقام معظم رهبری از کارشان خوشش آمده نصب العین تمام فعالیت های خود قرار می دادند.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز  ادامه داد: مردمی بودن و با مردم زندگی کردن از دیگر خصوصیات رفتاری و اخلاقی این شهید آیت الله رئیسی بود و مسئولین باید پناه و مرجع مردم باشند همانطور که روحانیون بودند  و الان در جمهوری اسلامی مسئولین هم چنین نقشی دارند.

وی گفت: ما الان با انتخابات پیش‌رو مواجه هستیم و کشور ما همیشه چه در زمان حیات امام (ره) و الان در زمان مقام معظم رهبری همیشه پایبند انتخابات بوده و حضور پرشور و انقلابی داشتند.

این مسئول ادامه داد: شهید آیت الله رئیسی مفاهیم جدیدی مثل «ترک فعل» را برای خدمتگذار بودن در جامعه راه اندازی کردند و  مسئولین اگر در یک موقعیتی بتواند خدمت کند ترک فعل نکنیم و در فرهنگ خدمت رسانی در کشور ما در کنار ترک فعل حل مسئله را ترویج می دادند و می گفتند مسئول اگر دستور می دهد در کنار آن پیگیری مهمتر است.

وی گفت: در این راستا بارها شنیدیم که سید محرومان می فرمودند؛ مشکل مردم را حل کنید و دستور به اقدام شروع کاره نه پایان و پایان کار این است که مشکل حل شود.

گفتنی است؛ آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

کد خبر 1765065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha