خادم الرضا در آغوش امام رضا (ع) آرام گرفت

به همت عضو کانون فرهنگی و هنری محبان ام ابیها(س) ارومیه آثار زیبایی با موضوع و محوریت «هدیه امام رضا (ع) در روز ولادت به خادمانش» خلق شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، مریم نوروزی، هنرمند جوان و مستعد کانون فرهنگی هنری محبان ام ابیها(س) که از سال ۹۶ فعالیت هنری خود را در زمینه سیاه‌قلم آغاز کرده و از سال ۹۹ به صورت مجازی و حضوری کلاس های طراحی برگزار کرده و در سال ۱۴۰۰ با حمایت کانون فرهنگی هنری محبان ام ابیها (س) کلاس های طراحی و نقاشی را با جدیت بیشتری برگزار کرده است.

یکی از آثار شاخص مریم نوروزی، نقاشی سیاه قلم «خطابه غدیر» است که در سال ۱۳۹۹ مقام اول استانی و سوم کشوری را کسب کرد و این اثر، صحنه ای از خطبه پیامبر اکرم (ص) در غدیرخم را به تصویر می کشد.

یکی دیگر از آثار شاخص این نوجوان مسجدی، نقاشی آبرنگ «پرتره سردار سلیمانی» است که در سال گذشته در نمایشگاه گروهی نگارخانه میلان حضور داشت و این اثر، چهره سردار سلیمانی را با خطوطی ظریف و رنگ هایی ملایم به تصویر می کشد و سومین اثر این هنرمند مسجدی این است که با یوز ایرانی، قدرت ایران را در عملیات «وعده صادق» به تصویر کشیده است.

خادم الرضا در آغوش امام رضا (ع) آرام گرفت

و امروز هم به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و همراهنش اثر زیبای با موضوع و محوریت «هدیه امام رضا(ع) در روز ولادت به خادمانش» خلق کرده است.

مریم نوروزی در مورد این اثر هنری خود گفت: این آثارم نقاشی دیجیتالی است که شهید آیت الله رئیسی در آغوش گرم امام رضا (ع) به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: آثارم با موضوع و محوریت «هدیه امام رضا (ع) در روز ولادت به خادمانش» با گوشی کار شده است.

نوروزی ادامه داد: همچنین اثر دیگر پوستر خادم مردم است که برای خلبانان شهید و شهید آیت الله رئیسی کار شده و در این نقاشی آیت الله رئیسی به خورشیدی تشبیه شده است که  سه شهید خلبان در کنارشان است.

وی گفت: وقتی دیدم در مورد سه خلبان شهید آثار کم است ایده این نقاشی به ذهنم رسید.

نوروزی ادامه داد:من سعی می کنم در آثارم، علاوه بر زیبایی بصری، به مفاهیم و پیام های اخلاقی و انسانی نیز توجه داشته باشم و   معتقدم که هنر می تواند نقش مهمی در انتقال مفاهیم و پیام های انسانی داشته باشد.

گفتنی است؛ آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی ، سرهنگ خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی سه خلبان شهید همراه شهید آیت الله رئیسی بودند.

خادم الرضا در آغوش امام رضا (ع) آرام گرفت

کد خبر 1765081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha