راه اندازی کاروان پیاده روی نجف در ایام غدیر

حجت الاسلام قاسمی گفت: امسال در دستور کار ستاد غدیر، برپایی کاروان پیاده روی سمت نجف و حضور و اجتماع مردم در عید غدیر در حرم امیرالمومنین علی (ع) قرار گرفته است.

حجت الاسلام قاسمی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: ستاد غدیر خم بیش از ۱۵ سال است که در سه محور معرفی ایام غدیر، کاروان های شاد غدیر و جشن ها فعالیت دارد.

دبیر کاروان های شاد غدیر کشور افزود: از ۱۰ تا ۲۵ ذی‌الحجه ایام غدیر است که با عید قربان شروع شده و با اعیاد غدیر و مباهله تمام می شود، برای معرفی ایام غدیر محصولاتی از قبیل بروشور، کتاب و پرچم تولید شده است که رایگان در اختیار ستادهای غدیر استان ها و شهرستان ها قرار داده می شود.  

وی ابراز کرد: همچنین دوره های آموزش غدیر شناسی به همت دوستان ما در ستاد غدیر در مناطق مختلف از جمله مشهد، اصفهان، زنجان و کرمان برگزار شده که ضمن آموزش مبلغین، همایش هایی را با محوریت این ایام برگزار کرده اند.

حجت الاسلام قاسمی اظهار کرد: محور دوم فعالیت های ستاد غدیر، راه اندازی کاروان های شاد غدیر است که در این راستا تاکنون بیش از ۱۲ هزار کاروان شاد در سامانه ستاد غدیر ثبت نام کرد ه اند.

دبیر کاروان های شاد غدیر کشور ادامه داد: به منظور ایجاد انگیزه و ترغیب هیئات مذهبی، کانون های فرهنگی هنری، مساجد و اجتماعات مذهبی برای راه اندازی کاروان های شاد غدیر، با همکاری عتبه و با مجوز مکتوب حرم آقا امیرالمومنین (ع) پرچمی مزین به مهر عتبه امیرالمومنین (ع) تولید شده که به هیئاتی که در روز غدیر کاروان شاد داشته باشند و دستجات شاد غدیر را برگزار کنند، هدیه داده می شود.

وی اضافه کرد: از شروط اهدای این پرچم این است که مراسم جشن بدون موسیقی همراه با رعایت موازین اسلامی باشد.

حجت الاسلام قاسمی عنوان کرد: علاوه بر این نیز برای کاروان های شاد غدیر تولیداتی از قبیل بروشور، کتاب، ملزومات و کتاب کودک در هر دو محور تهیه شده است.

دبیر کاروان های شاد غدیر کشور خاطرنشان کرد: امسال در دستور کار ستاد غدیر، برپایی کاروان پیاده روی سمت نجف و حضور و اجتماع مردم در عید غدیر در حرم امیرالمومنین علی (ع) قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بنا به فرمایش امام رضا (ع) که خطاب به یکی از صحابه فرمودند؛ «هر جا بودی روز غدیر در نجف نزد امیرالمومنین علی (ع) حضور داشته باش» بنابراین امسال برای اولین بار این پیاده روی در روز غدیر انجام می شود.

حجت الاسلام قاسمی خاطرنشان کرد: امیدواریم ان شاء الله این حرکت ها و کاروان ها و دسته جات شاد غدیر بهانه ای باشد تا مردم این روز را در نجف حاضر شوند.

دبیر کاروان های شاد غدیر کشور افزود: آرزو داریم این دسته جات کاروان شاد غدیر در سطح شهرها و روستاها و نقاط مختلف کشور همچون کاروان جاماندگان اربعین باشد برای کسانی که نتوانسته اند در اربعین خدمت سیدالشهدا (ع) برسند و این افراد هم در عید غدیر بتوانند از راه دور زائر حضرت امیرالمومنین (ع) باشند.

وی اظهار کرد: غدیر مناسک فراوانی دارد و عده ای مشغول اطعام روز غدیر هستند و بعضی ها هم همت شان روی تهیه هدیه، دیدار با سادات و برخی روی برگزاری جشن ها است.

حجت الاسلام قاسمی عنوان کرد: جشن ها و مناسک برای روز غدیر زیاد است اما ستاد غدیر سه موردی که احساس کرده مغفول مانده و مهم است که از جنبه شعائر به آن پرداخته شود، یکی بحث معرفی ایام غدیر است.  

دبیر کاروان های شاد غدیر کشور بیان کرد: در سطح کلان، سیاست بر این است که مبلغین، فعالان فرهنگی با این مناسبت ها بیشتر آشنا شوند تا بتوانند در مدت زمان ۱۵ روز ایام غدیر مردم را با فضائل آن حضرت آشنا کنند.

وی ادامه داد: در بحث راه اندازی کاروان های شادی هم به این شکل است که ستاد غدیر در کل کشور، در روستاها، شهرها و مراکز استان ها این کاروان های شادی را با حضور علما مردم و باشکوه برگزار کند که کلان این مهم حضور در پیاده روی به سمت مرقد مولا امیرالمومنین علی (ع) در نجف شود.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه به دعوت سازمان تبلیغات اسلامی به شهرستان جیرفت آمدیم، یادآور شد: در این سفر با حضور حجت الاسلام صانعی از اساتید پرده خوانی غدیر و یکی دیگر از اساتید با موضوع امامت دوره آموزشی پرده خوانی غدیر برای مبلغین برگزار شد.

دبیر کاروان های شاد غدیر کشور ابراز کرد: در کنار این آموزش و توضیح پرده خوانی، مناسک غدیر و معرفی ایام غدیر، راه اندازی کاروان غدیر مطرح شد.

وی گفت: حضور فعالان عرصه جشن ها و کاروان های غدیر فرصت مغتنمی بود که به دعوت سازمان تبلیغات اسلامی و گروه های مردمی جشن غدیر در این دوره شرکت کردند که جای تشکر دارد.

کد خبر 1765090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha