رئیس جمهور کشور باید در تراز انقلاب و جهانی باشد/آیت الله رئیسی شهید خدمت و دلسوز ملت بود

امام جمعه شهر یاسوج گفت: ایران در برابر دنیایی از استکبار و استعمار قرار دارد و رئیس جمهور این کشور باید در تراز انقلاب و جهانی باشد و بتواند کل دنیا را مدیریت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند متعال در آیات پایانی سوره ابراهیم همه ما را موعظه و نصیحت فرمودند. 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: خداوند به پیامبر خود فرمود «مردم را از روزی که فرا خواهد رسید و هیچ کس نمی‌تواند از روز قیامت و حساب و کتاب فرار کند، آگاه کن». 

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید «این گروه ظالم و ستمگر می‌گویند پروردگارا به ما مهلت بده تا بتوانیم تکالیف خود را به درستی انجام دهیم و بتوانیم کارهای بد خود را جبران کنیم». 

آیت الله حسینی افزود: خداوند متعال می‌فرماید « اگر آنها را به دنیا برگردانیم، دوباره همان گناهان و خطاها را مرتکب می‌شوند». 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برخی‌ها وقتی می‌میرند مثل این است که تازه متولد می‌شوند و برخی دیگر نیز با مردن، تازه عذاب آنها آغاز می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه افراد بسیاری تلاش کردند راه دین خدا را خاموش کنند ولی نتوانستند، گفت: حکومت طاغوت و پهلوی وقتی به میدان آمد هر روز یکی از شعائر و علم‌های دین را بر زمین می‌کوبید، ولی خداوند ریشه آن را از زمین کند. 

آیت الله حسینی یادآور شد: روزی که حقیقت شهدا، اسلام و ارزش‌های دینی و اسلامی ظاهر می‌شود، افراد گناهکار غصه می‌خورند که چرا در مسیر درست و ارزش‌ها حرکت نکردند. 

امام جمعه شهر یاسوج تاکید کرد: انسانی که جان و مال خود را در راه خدا فدا می‌کند، معامله ارزشمندی را انجام می‌دهد. 

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، حادثه خسارت بار، غمبار و اشکبار شهادت ریاست جمهور و همراهان را یادآور شد و گفت: از احساسات مردم استان و شهر یاسوج نسبت به شهادت حضرت آیت الله رئیسی و همراهان وی تقدیر و تشکر می‌کنم. 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه همه این ناله‌ها در پیشگاه خداوند دارای اجر و ثواب است، اظهار کرد: چون مردم برای فرزند رسول خدا، (ص)، فاطمه زهرا (س) و امام حسین (ع) اشک ریختند، کار آنها دارای اجر و ثواب است. 

خطیب نماز جمعه یاسوج شهید آیت الله رئیسی را عالم، مجاهد، فرزانه و خردمند دانست و افزود: اشک ریختن برای این افراد اشک برای اسلام و خداوند است. 

وی به اظهار خوشحالی رژیم غاصب صهیونیستی از این حادثه غمبار اشاره کرد و ادامه داد: کسانی که اعلام خوشحالی کردند، بی مقدار بوده و خداوند نیز آنها را مجازات خواهد کرد. 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: انسان باید به اندازه ای ارزشمند باشد تا برای انسان‌های ارزشمند و فقدان آنها نیز اشک بریزد و غمگین شود. 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهید آیت الله رئیسی انسانی جامع و شخصیت ارزشمندی بود که سابقه بالایی در عرصه‌های مختلف انقلاب و کشور دارد و اندوخته بزرگی برای کشور و ملت ما بود. 

وی با اشاره به اینکه شهید آیت الله رئیسی خدمت خود را در انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۹ آغاز کرد، افزود: وی بیش از ۴۰ سال خدمت بدون خیانت و انحراف انجام داد. 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه ئیس جمهور فقید کشورمان انسان تحصیل کرده و در حوزه‌های مختلف و قبل از انقلاب نیز فعالیت داشت، ادامه داد: از سال ۱۳۶۸ تا سال ۱۳۷۳ دادستان تهران بود و ۱۰ سال ریاست سازمان بازرسی کشور که دارای جایگاه مهمی بود را بر عهده گرفت. 

امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه شخصیت ایشان مورد اعتماد ملت، حاکمیت، امام امت و ولایت فقیه قرار گرفت، گفت: از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ معاون اول قوه قضائیه، از سال ۱۳۹۳ تا ۹۴ به عنوان دادستان کل کشور و همچنین دادستان ویژه روحانیت را بر عهده داشت. 

وی یادآور شد: شهید آیت الله رئیسی از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۷ به بعد تولیت آستان قدس رضوی به عنوان خادم الرضا علیه السلام را بر عهده گرفت و سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ به بعد به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شد که همه این‌ها یک جایگاه رکنی، حساس و شخصیتی بوده که مورد اعتماد مقام معظم رهبری قرار داشت.  

آیت الله حسینی تاکید کرد: وی شخصیت برجسته و بزرگی بود که این همه اعتماد نسبت به وی داشتند و در این میدان‌ها امتحان خود را به خوبی پس داد. 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی، نظام پاکی بوده و خون‌های بسیاری برای آن ریخته شده، انسان‌های شایسته‌ای برای دوام و استحکام انقلاب و نظام اسلامی ایران به زندان رفتند و اگر کسی بخواهد به انقلاب و نظام خیانت کند، او را پس خواهند زد. 

وی اظهار کرد: خون های بسیاری برای انقلاب و نظام اسلامی در ایران ریخته شد و این نظام عنایت خداوند، انبیا و ائمه اطهار علیهم السلام است.

آیت الله حسینی شخصیت حضرت آیت الله رئیسی را همیشه مورد اعتماد امام و رهبری دانست و افزود: خداوند به وی عظمت و آبرو بخشید و عاقبت بخیر شد. 

خطیب نماز جمعه یاسوج به عزاداری باشکوه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج در سالروز شهادت حضرت آیت الله رئیسی و همراهان وی اشاره کرد و افزود: مردم مومن و انقلابی در تهران، بیرجند و مشهد مقدس استقبال خوبی از پیکر شهدای خدمت داشتند و سیل خروشان جمعیت پیکر پاک شهدا را تشییع کردند. 

وی با اشاره به اینکه شهید آیت الله رئیسی به عنوان ریاست قوه قضائیه یک بار و رئیس جمهوری دو بار به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد، خاطرنشان کرد:مشی و سلوک طلبگی داشت و هیچ تکبر، غرور و منیتی در رفتار وی مشاهده نشد. 

آیت الله حسینی با بیان اینکه ادب، معنویت و اخلاق در رفتار وی وجود داشت، افزود: در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد بر روی سفره ساده‌ای نشست که جای تعجب داشت. 

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج ضمن تاکید بر اینکه شهید آیت الله رئیسی انسان بزرگی بود و خداوند نیز پاداش بزرگی به وی داد، گفت: کشورهای بسیاری برای شهادت وی عزای عمومی اعلام کردند و در کشمیر هند نیز عزاداری بزرگی انجام گرفت. 

وی آیت الله رئیسی را شهید خدمت و دلسوز ملت دانست و ادامه داد: ما در شهادت شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید رجایی و دیگر شهدا تلخ‌تر و سخت‌تر از این‌ها را دیدیم. 

آیت الله حسینی ضمن اشاره به اینکه دشمن نباید از این حوادث خوشحال شود، ادامه داد: خداوند در شهادت این افراد عظمت، انسجام، وحدت و غروری نصیب کشور، انقلاب و نظام کرد که این نقطه عطف و رویداد تاریخی برای ملت ما است. 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طبق قانون باید انتخابات برگزار شود، بیان کرد: باید انسان شایسته‌ای در تراز شهدای بزرگ شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر ، رئیسی و ... در این جایگاه قرار گیرد و به اسلام و ایران خدمت کند. 

وی ایران اسلامی را کشوری عادی ندانست و گفت: ایران در برابر دنیایی از استکبار و استعمار قرار دارد و رئیس جمهور این کشور باید در تراز انقلاب و جهانی باشد و بتواند کل دنیا را مدیریت کند و امیدواریم که رئیس جمهوری شایسته و در شأن و منزلت نظام جمهوری اسلامی و شهدا در این جایگاه قرار گیرد. 

آیت الله حسینی به افتتاح نخستین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: امیدواریم که این مجلس مایه خیر و برکت برای کشور و ملت باشد.

کد خبر 1765214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha