یونیسف: جان بیش از ۲۰ نوزاد در غزه در خطر است

یونیسف گزارش داد: زندگی بیش از ۲۰ نوزاد تازه متولد شده به دلیل کمبود ذخایر سوخت در نوار غزه در خطر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین،  صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هشدار داد: دستگاه های اکسیژن ساز در بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه در آستانه توقف کار هستند.

یونیسف گزارش داد: زندگی بیش از ۲۰ نوزاد تازه متولد شده به دلیل کمبود ذخایر سوخت در نوار غزه در خطر است.

درحالی حمله اسرائیل به نوار غزه وارد ۲۳۲ مین روز خود می شود که در بحبوحه بحران انسانی وخیم در نتیجه بمباران تمام زیرساخت‌های حیاتی در این نوار توسط اشغالگران و ادامه بسته شدن گذرگاه های زمینی به عنوان بخشی از سیاست محاصره این رژیم قرار داریم.

 در همین حال، مدیر پزشکی بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه اعلام کرد: اگر بیمارستان به دلیل کمبود سوخت از خدمت رسانی خارج شود، فاجعه سلامتی رخ خواهد داد.

 وی در نشست خبری از داخل پردیس بیمارستان گزارش داد: میزان سوخت مورد نیاز بیمارستان بیش از یک پنجم نیاز بیمارستان نیست، در حالی که برای جلوگیری از بروز فاجعه بهداشتی در ساعات آینده به ۵۰ هزار لیتر سوخت نیاز داریم.

براساس آخرین آمار ارائه شده توسط دفتر رسانه های دولتی در غزه، در بامداد روز گذشته( جمعه چهارم خرداد)، رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ تاکنون ۳۳ بیمارستان و ۵۵ مرکز بهداشتی را از کار انداخته است و  ۱۶۰ موسسه بهداشتی و ۱۳۰ آمبولانس را هدف قرار داده است.

پیش از این، کاترین راسل، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد، این حملات را محکوم کرده بود و خواستار پایان این رعب و وحشت شد.

 راسل با دلخراش بودن این صحنه‌ها، گفت: آنها بمباران ها، تلفات و آوارگی های مکرر در نوار غزه را تحمل کرده اند.

 وی افزود: تخلفات شدید علیه کودکان از جمله قتل، معلولیت، آدم ربایی، حمله به مدارس و بیمارستان‌ها و ممانعت از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه وجود دارد که یونیسف همه آنها را محکوم می‌کند.

راسل گفت: بیش از ۱۰ هزار کودک در غزه شهید و نزدیک به ۹ هزار نفر زخمی شدند.

 وی همچنین خاطرنشان کرد : بسیاری از کودکان مفقود شده‌اند و گمان می‌رود در زیر آوار ساختمان‌ها و خانه‌های فروریخته مدفون شده‌اند، این مسئله نتیجه غم‌انگیز استفاده از سلاح‌های انفجاری در مناطق پرجمعیت است.

راسل افزود: در غزه ۱۷ هزار کودک به طور کامل از خانواده‌های خود جدا شده‌اند و دسترسی به خانواده‌هایشان بسیار دشوار است و برخی از کودکان جدا شده از خانواده‌های خود چنان آسیب‌های شدیدی را تجربه می‌کنند که نمی‌توانند نام خود را بیان کنند.

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد گفت: نوزادان تازه متولد شد که نیاز به مراقبت های تخصصی داشتند، در یکی از بیمارستان های غزه با تمام شدن برق و تجهیزات پزشکی جان خود را از دست دادند.

کد خبر 1765285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha