شگفت زدگی مسافر فلسطینی از وجود کارت « از نهر تا بحر» در داخل پاسپورتش در فروگاه مادرید

یک مسافر فلسطینی در فرودگاه مادرید اسپانیا پس از زدن مهر بر پاسپورتش متوجه شد که یک کارت حمایت از فلسطین در داخل آن قرار دارد که عبارت « از نهر تا بحرین، فلسطین آزاد خواهد شد» روی آن نوشته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آر تی، یک مسافر فلسطینی که روز جمعه وارد فرودگاه مادرید شد، پس از اینکه مهر پایان سفر به پاسپورتش زده شد،از وجود یک کارت حمایت از فلسطین گدر پاسپورتش شگفت زده شد.

این مسافر فلسطینی تاکید کرد: کارتی در داخل پاسپورت خود پیدا کرده است که روی آن نوشته شده بود: « از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد».

این اقدام پس از آن صورت گرفته است که «یولاندا دیاز» وزیر کار اسپانیا  در یک فیلم در پلتفرم ایکس گفته بود: «امروز ما از به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط اسپانیا استقبال می‌کنیم» و به این حد نیز اکتفا نمی‌کنیم، فلسطین از نهر تا بحر آزاد خواهد شد.

این درحالی است که نخست وزیر اسپانیا نیز اعلام کرده است که اسپانیا، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت. نروژ و ایرلند نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناختند.

گفتنی است، از نهر تا بحر،  یک شعار سیاسی مرتبط با ملی‌گرایی فلسطینی است که به منطقه جغرافیایی مابین رود اردن و دریای مدیترانه اشاره دارد. در زبان محاوره ای فلسطینیان بعضی اوقات «از آب تا آب» (به عربی: من المیة للمیة ) نیز خوانده می‌شود.

کد خبر 1765295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha