آبروی روحانیت

شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نماینده واقعی روحانیت انقلابی بود و در این دو سال و نه ماه نشان داد که با همه مشکلات می‌توان خدوم بود و در کنار اراده سترگ و تلاش خستگی ناپذیر، مردمی زیست.

خبرگزاری شبستان-حجت الاسلام محمد استوار میمندی| اگرچه نهادهای حوزوی و جامعه روحانیت انقلابی در سال ۹۲ و ۹۶ از گزینه هایی غیر از منتخب آن دو دولت حمایت کردند و مخصوصا طلاب جوان با تبلیغات میدانی پیشنهادات دیگری برای مردم داشتند اما وقتی با رقیب هراسی ائتلاف نانوشته اصلاح طلبان و ضدانقلاب خارج نشین، شیخ محاسن خاکستری رأی آورد طبیعی بود که به دلیل تلبسش به لباس روحانیت در اذهان بخشی از مردم، او و دولتش پیوندی قهری با جامعه روحانیت پیدا کنند و بی تقوایی ها، بداخلاقی ها، کم کاری ها و خیانت هایشان به پای این قشر مظلوم نوشته شود و در یک کلام معلوم بود که دوران ریاست او دوران آبروریزی از روحانیت است بی آنکه روحانیت انقلابی نقشی در روی کار آمدن او داشته باشند.

از این رو لازم بود پس از اتمام دولت های رو به قهقرای یازدهم و دوازدهم، سکاندار دولت سیزدهم شخصیتی از حوزه و روحانیت اما این بار آشنا با مرام روحانیت، معتقد به مبانی دین، متدین، متواضع، وفادار به انقلاب و آرمان شهدا و به معنای واقعی خدمتگزار مردم باشد تا در صورت اعتماد مردم به او و انتخابش به عنوان رئیس جمهور، آب ریخته اعتبار روحانیت را به جوی اعتبار تاریخی آن بازگرداند.

آری؛ شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رضوان الله تعالی علیه که نماینده واقعی روحانیت انقلابی بود در این دو سال و نه ماه نشان داد که با همه مشکلات می توان خدوم بود و در کنار اراده سترگ و تلاش خستگی ناپذیر، مردمی زیست و با توکل بر خدا و شجاعت در مقابل دشمنان طمّاع این مرز و بوم گام به گام به سمت قله های عزت، پیشرفت و استقلال کشور پیش رفت و با رعایت تقوا و اخلاق، مقتدرانه از منافع کشور دفاع کرد و از بیت المال نیز صیانت نمود.

و امروز مائیم و وظیفه پاسداری از میراث ماندگار بزرگ مردی که ثابت کرد انقلابی بودن و انقلابی ماندن نه تنها آرمان معنوی جامعه را بلکه آمال دنیایی مردم را هم به تحقق نزدیک می کند. همو که الگوی جدیدی از مدیر تراز انقلابی را به جامعه ایرانی معرفی نمود و جامعه جهانی را در مقابل عظمت ایران به قیام واداشت.

و این است راز بدرقه ده ها میلیونی مردم در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد از شهید جمهوری که نه تنها آبروی روحانیت بلکه آبروی ایران شد و خود را در سپهر تاریخ این مرز و بوم جاودانه کرد.

نسال الله منازل الشهدا

کد خبر 1765320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha