هشدار نسبت به استفاده مسلمانان به عنوان «کیسه بوکس» در انتخابات آتی بریتانیا

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت: به رهبران احزاب انگلیسی هشدار داده شده است که از استفاده مسلمانان به عنوان کیسه بوکس در مبارزات انتخاباتی بپرهیزند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» با  انتشار گزارشی که «نادین وایت» آن را تهیه کرده، آورده است: هشدارهایی به رهبران احزاب انگلیس نسبت به پرهیز از هدف قرار دادن مسلمانان در مبارزات انتخاباتی‌شان دریافت کردند که از آنها به عنوان کیسه بوکس در بحبوحه جنگ غزه و حملاتی که مساجد مسلمانان را هدف قرار می دهند، استفاده نکنند.

 شورای مسلمانان بریتانیا، بزرگ‌ترین سازمان مسلمانان در بریتانیا، از رهبران احزاب خواست تا اقلیت ها را در طول مبارزات انتخابات سراسری که قرار است در اوایل ژوئیه آینده برگزار می شود، هدف قرار ندهند.

 احزاب سیاسی بریتانیا به دلیل ادامه جنگ در غزه با بحران اعتماد در میان جوامع اسلامی مواجه هستند.

« زارا محمد» رئیس شورای اسلامی، از احزاب سیاسی و همه کسانی که خواهان رای هستند، خواست تا یک کارزار انتخاباتی پر از امید را مدیریت کنند، و با همه درخواست‌ها برای تبدیل مسلمانان به گوشت قربانی مقابله کنند و از آینده‌ای حمایت کنند که در آن همه بریتانیایی‌ها نقش مثبت داشته باشند.

 وی افزود: این فراخوان در سالی مطرح می‌شود که در آن رهبران احزاب سیاسی و رسانه‌ها لفاظی‌های ضد اسلامی خود را دو چندان کردند، آنها را به عنوان دشمنی از درون معرفی کردند و اهمیت حق آنها را برای داشتن یک میدان بازی برابر در دموکراسی کم جلوه دادند.

محمد تاکید کرد: همزمان با آغاز جدی مبارزات انتخاباتی، ما از سیاستمداران و رسانه ها می خواهیم که در برابر وسوسه استفاده از مسلمانان به عنوان کیسه بوکس و کسب امتیاز سیاسی ارزان مقاومت کنند، اقداماتی از این دست محکوم شده هستند و باید به منظور تقویت فضای احترام به همه جوامع رد شوند.

نظرسنجی مرکز هوپ نت هیت حاکی از آن است که ۵۸ درصد از اعضای حزب محافظه کار معتقدند که اسلام تهدیدی برای جامعه بریتانیا است، این در زمانی است حمایت از حزب کارگر به دلیل موضع «کیر استارمر» درباره جنگ غزه در میان مسلمانان کاهش یافته است.

 در جریان انتخابات سراسری سال ۲۰۱۹ میلادی، شورای مسلمانان بریتانیا، حزب محافظه کار را به داشتن «نقطه کور» درباره اسلام هراسی متهم کرد، به طوری که «بوریس جانسون» نخست وزیر پیشین، زنان مسلمان محجبه را «صندوق نامه» توصیف کرد که منجر به افزایش ۳۷۵ درصد جرایم اسلام هراسی شد.

 یک تحقیق تکان دهنده در سال ۲۰۲۱ با اشاره به رفتار بی نهایت منفی رسانه‌های انگلیسی با مسلمانان، نشان داد که احساسات ضد مسلمانان همچنان یک «مشکل» در حزب محافظه کار است.

محمد گفت:جنگ غزه منبع نگرانی بیشتر مسلمانان در بریتانیا است.

 جنایات نفرت مسلمانان در ماه مارس به میزان قابل توجهی افزایش یافت و به ۳۵۶ درصد رسید، زیرا مردم به دلیل حمایت از فلسطینی ها هدف قرار گرفتند.  

بیشتر مسلمانانی  به ایندیپندنت گزارش دادند که خانه های آنها به دلیل برافراشتن پرچم فلسطین سنگ باران شده است.

یک نوجوان گفت: معلمانش از او تحقیق کردند زیرا او در مدرسه نشان و آرم فلسطین را می پوشید.

«حمزه یوسف» وزیر اول سابق اسکاتلند، در ماه فوریه گفت: احساسات عمیق ضد اسلامی هنوز در بریتانیا وجود دارد.

شورای مسلمانان بریتانیا گفت: جوامع مسلمان متنوع هستند، اما مسائل مشترکی وجود دارد که بدون شک ما را تحت تاثیر قرار می دهد. در ذهن ما اول و آخر، جنایات مستمر در غزه وجود دارد.

مسلمانان بریتانیا با اکثریت بریتانیایی ها موافق هستند که کشتار را متوقف کنند و از دولتشان بخواهند که قوانین بین المللی را رعایت کند و کشور فلسطین را تایید کند.

تعدادی از مسائل داخلی وجود دارد که ما به عنوان شهروندان و اعضای مذهبی جامعه آنها را برای رای دادن مهم می دانیم، مسایلی که مربوط به مقابله با انواع نژادپرستی، اتخاذ تعریفی از اسلام هراسی و آزادی مذهبی است. ما از جوامع مختلف مسلمان می‌خواهیم که به تفاوت‌های بهداشتی و سنی رسیدگی کنند و از پناهندگان و پناهجویان حمایت کنند.ما خواهان افزایش مشارکت و ادغام اقلیت ها، رسانه های عادل و اصلاح نظام کیفری هستیم.

 این مسئله پس از تصمیم دولت مبنی بر اختصاص ۱۱۷ میلیون پوند برای حفاظت از مساجد، مدارس اسلامی و مراکز اجتماعی در طول چهار سال آینده صورت گرفت.

کد خبر 1765389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha