تشییع تاریخی شهید جمهور، جهانیان را شگفت‌زده کرد

مولوی فاروقی گفت: حادثه شهدای خدمت آنچنان سنگین است که مردم ایران تحمل فقدان آن‌ها را ندارند، ما با چشم خود دیدیم که تشییع پیکر رئیسی شهید همه جهانیان را شگفتزده کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مراسم گرامیداشت شهدای خدمت شامگاه (۵ خراد) با حضور استاندار خراسان جنوبی، امام جمعه اهل تسنن بیرجند و جمعی از مسئولان استانی در محل مسجد النبی(ص) بیرجند برگزار شد.

مولوی غلامحیدر فاروقی در این مراسم اظهار داشت: دنیا محل حوادث تلخ و شیرین است و یکی از تلخ ترین حوادث ایران از دست دادن آیت الله رئیسی است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند افزود: فقدان و شهادت برخی عزیزان آنقدر بزرگ است که یک ملت را داغدار و سوگ دار می‌کند.

وی گفت: حادثه شهدای خدمت آنچنان سنگین است که مردم تحمل فقدان آن‌ها را ندارند، اما ما با چشم خود دیدیم که تشییع پیکر رئیسی شهید همه جهانیان را شگفت زده کرده است.

وی ادامه داد: هر مسئولی که خدمتگزار و مردمی باشد همه قلب ها به سوی او متمایل می‌شود.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه دنیا محل آزمایش و گذر است، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید ما همه انسان ها را با ضررهای مادی و معنوی، عدم امنیت و کمبودها آزمایش می کنیم،   آن‌هایی که بتوانند در مصیب ها صبر و شکیبایی داشته باشند، خداوند اجر و پاداش خوب و بدون حساب و کتاب به آن‌ها می‌دهد.

مولوی فاروقی گفت: مرگ حق است و احدی نمی‌دادند تا چه زمانی حیات دارد، پس نباید فکر کنیم سال ها زنده خواهیم بود.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در جمع اهل تسنن بیرجند گفت: ۹٠ کشور دنیا شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفتند و برخی کشورها هم عزای عمومی اعلام کردند.

وی افزود: در عرصه سیاست نیاز به جهاد سیاسی داریم چراکه جهان اسلام از نداشتن رهبری واحد رنج می‌برد، امروز به برکت جمهوری اسلامی و انسان های مجاهد مانند آیت الله رئیسی، انقلاب یک الگو شده است.

نوفرستی با اشاره به شجاعت و صلابت آیت الله رئیسی شهید، گفت: آیت الله رئیسی در سازمان ملل عکس شهید سلیمانی را به دست می گیرد و پیام اسلام را می رساند.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی صاحب دارد اگر آیت الله رئیسی عالم مجاهد، با اخلاص و مردمی از ما گرفته شد، ولایت هست و نباید نگران بود.

کد خبر 1765434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha