برافراشتن پرچم فلسطین در فینال لیگ قهرمانان زنان فوتبال اروپا

در بازی لیگ قهرمانان فوتبال زنان بین لیون و بارسلونا، فعالان اسپانیایی، پرچم فلسطین را که روی آن عبارت «کشتار جمعی را متوقف کنید» نوشته شده بود؛ در استادیوم سن مامس برافراشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از قدس پرس، در فینال لیگ قهرمانان زنان که شب گذشته در استادیوم سن مامس در شهر بیلبائو اسپانیا بین دو تیم لیون و بارسلونا برگزار شد، فعالان اسپانیایی پرچم فلسطین را در داخل ورزشگاه به اهتزاز درآوردند و این عبارت روی آن نوشته شده بود که «کشتار جمعی را متوقف کنید.»

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» نوشت: این اقدام از سوی مسئولان ورزشگاه انجام شد و به نظر می‌رسد؛ نمایندگان تیم نیز احتمالاً از آن مطلع بودند، اما مشخص نیست آیا فدراسیون فوتبال اروپا بخشی از این اقدام بوده است یا خیر، اما تاکنون هیچ توضیح یا اطلاعیه رسمی در محکومیت این موضوع وجود نداشته است.

وی افزود: انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال اسرائیل در این زمینه به فدراسیون فوتبال اروپا شکایت کند.

حدود ده روز پیش فدراسیون فوتبال اسرائیل تلاش فدراسیون فلسطین و جبرئیل رجوب، رئیس آن برای تعلیق عضویت فوتبال اسرائیل در فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، تحریم اسرائیل و حذف آن از مسابقات را ناکام گذاشت.

فدراسیون فوتبال فلسطین این کمپین را آغاز کرد و تعدادی از فدراسیون‌های عربی و سایر فدراسیون‌های فوتبال از جمله کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن پیوستند.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا اعلام کرد که کارشناسان حقوقی مستقلی را برای بررسی ادعاهای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و اطمینان از رعایت مقررات فیفا منصوب خواهد کرد. نتایج این بررسی طی دو ماه آینده «با توجه به جدی بودن وضعیت» در دسترس خواهد بود.

لیون و بارسلونا از آغاز تجاوزات اشغالگران به غزه شاهد تظاهرات طرفداران فلسطینی بوده اند، در حالی که اسپانیا اعلام کرده است که از ۲۸ ماه می دولت فلسطین را به همراه نروژ و ایرلند به رسمیت می‌شناسد.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی برای دویست و سی و سومین روز متوالی به تجاوزات خود به نوار غزه با حمایت آمریکا و اروپا ادامه می‌دهد و هواپیماهای این رژیم مجاورت بیمارستان‌ها، ساختمان‌ها، برج‌ها و خانه‌های غیرنظامیان فلسطینی را بمباران می‌کنند و از ورود آب، غذا، دارو و سوخت جلوگیری می‌کنند.

بر اساس داده‌های سازمان ملل، تجاوزات مداوم صهیونیست‌ها به نوار غزه منجر به کشته شدن ۳۵ هزار و ۹۰۳ شهید و مجروح شدن ۸۰ هزار و ۴۲۰  نفر دیگر و آواره شدن حدود ۱.۷ میلیون نفر از نوار غزه شده است.

کد خبر 1765530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha