کنگره شهدای امدادگر در زنجان برگزار می‌شود

برزگر از برگزاری کنگره شهدای امدادگر در زنجان خبر داد و گفت: استان زنجان ۳۲ شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است که در این کنگره از خانواده ۲۲ شهید تجلیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، عباس برزگر، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگارانمحوریت کنگره بین‌المللی ۲۵۰۰ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت و کنگره شهدای امدادگر با اشاره به اینکه شهید جمهوررئیسی، در زمان حیات عزت آفریدند، اظهار داشت: در این مقطع رئیس جمهورحکمرانی دینی را احیا کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان، با بیان اینکه اهمیت برگزاری کنگره شهدا دراستانبرای خلق ظرفیت ها برای احیا و زنده نگهداشتن یاد و شهدا، ادامه داد: ضروری است ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  به صورت خلاقانه برای آیندگان و نسل امروز با نمایی شود.

وی، با اشاره به آمار و اطلاعات موثق به دست آمده از ایثار گران، تصریح کرد: برگزاری کنگره شهدای امدادگر یکی از اقدامات مهم در استان خواهد بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در سخنانی، با بیان اینکه مسئولین دستگاههای اجرایی وظیفه سنگین در نقش آفرینی در کشور دارند، ادامه داد: جمعیت هلال احمر دارای رسالت و هدف بشر دوستانه است.

حکمت اله هاشمی با اشاره به مولفه های تعیین شده هلال احمر با وظیفه معین با رسالتی که برای شهدا دارند، تصریح کرد: تاثیر و نقش این کنگره ها در جامعه برای تکمیل رسالت در راستای ترویج به جوانان و نسل امروز جزو وظایف است.

وی با اشاره به حضور و عضویت جوانان و داوطلبان استان دراین جامعه آماری بزرگ، ادامه داد: ۲۸هزار نفر از جوانان عضو جمعیت هلال احمر هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، با بیان اینکه ظرفیت مطلوبی در اختیار جمعیت هلال احمر است، افزود: برگزار کنگره با نیت ادامه راه شهدا پایه گذاری شده است.

هاشمی، با اشاره به تدوین و رونمایی از کتاب دراین خصوص در جمعیت هلال احمر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهدا، تاکید کرد: بنیاد شهید همه ابعاد و زوایایی خانواده های شهدا را پیگیری می کند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه هلال احمر جامعه آماده برای اقدامات دراین زمینه است، برای شناسایی خانواده های شهدای جمعیت هلال احمر است، یادآورشد: هلال احمر درحوزه دارو و درمان و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تمام کوشش خود را با انعقاد تفاهمنامه به سر انجام می رساند.

هاشمی، با بیان اینکه دبیر خانه دائمی این کنگره در استان زنجان خواهد بود، خبر از اختصاص ۵۰۰ میلیونی اعتبار در این خصوص داد و گفت: در مجموع ۳۲ نفر شهید امداد داریم که از این تعداد ۲۲نفر بعنوان شهدای شاخص دراین زمینه تجلیل می شود.

وی، تدوین بانک اطلاعاتی وموقعیت جغرافیایی برای زمانهای حادثه حائز اهمیت است، تاکید کرد: ضروری است در راستای شناسایی موقعیت و مختصات استانی اقدامات اساسی انجام بگیرد.

کد خبر 1765542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha