پاریس میزبان کنفرانس بین المللی «اسلام، آزادی و مدارا»

سومین کنفرانس بین المللی درباره اسلام با شعار «اسلام، راه‌های آزادی، مدارا» با حضور ۲۰ شخصیت مسلمان و غیرمسلمان به مدت دو روز در بنیاد جهان عرب در پاریس برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ایندیپندنت، جمعیت «اسلام در قرن بیست و یکم» سومین کنفرانس بین المللی اسلام را با شعار«اسلام، راه‌های آزادی و مدارا» هشتم و نهم خرداد ۱۴۰۳ (۲۸ و ۲۹ می ۲۰۲۴) در بنیاد جهان عرب در پاریس برگزار می‌شود.

در این کنفرانس ۲۰ مسلمان و غیرمسلمان از داخل و خارج از فرانسه از جمله پژوهشگر، دانشگاهیان و فعالان در زمینه حقوق بشر و زنان و موضوعات متعددی در چهارچوب «اسلام و راه های آزادی و مدارا» سخنرانی خواهند کرد.

«چگونه اسلام را آموزش دهیم»، «آیا دین اسلام می تواند نقد تاریخی را در خود جای دهد؟»، «نقش حیاتی آموزش دینی در ترویج مدارا از جمله موضوعات مهمی است که در این کنفرانس بررسی خواهد شد.

هدف از برگزار این کنفرانس کمک به درک بهتر از جهان اسلام متنوع و غیرمتمرکز، به دور از مفهوم جامعی است که حریم فردی و فرهنگی را از بین می برد. همچنین در این کنفرانس بر اهمیت نقش اسلام در تحقق ثبات و شکوفاتی برای همه جوامع از جمله جوامعی که مسلمانان به عنوان اقلیت در آن زندگی می کنند، تاکید می شود.

این جمعیت با برگزاری این کنفرانس امیدوار است تا گفت وگوی جدی میان دست اندرکاران و صاحب نظران در مورد نقش دین اسلام در دستیابی به ثبات وشکوفایی برای همه جوامع و تفاهم بین همه فرهنگ ها به ویژه از زمان گسترش اسلام در همه نقاط جهان تقویت شود، به خصوص که امروز برخی سوء تفاهم‌ها و برخی پاسخ‌های منفی با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی جهانی به درگیری ها دامن می زند و منجر به انزوا و تحریک احساس نفرت می شود.

 در این کنفرانس همچنین موضوع عدم مدارا از طریق دو محور: عدم مدارا مسلمانان نسبت به غیر مسلمانان و عدم مدارا غیر مسلمانان نسبت به مسلمانان بررسی خواهد شد.این مسئله  با بررسی واقعیت اسلام در کشورها و جوامعی که مسلمانان به عنوان اقلیت در آنها حضور دارند، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1765624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha